English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 55 زندانی غیرعمد گیلانی با تلاش کمیته کاهش‌جمعیت‌کیفری

تا به امروز به دنبال بازدید کمیته ویژه کاهش جمعیت کیفری دادگستری کل استان گیلان از سه زندان تالش، ضیابر و انزلی، زمینه آزادی 55 زندانی جرایم غیرعمد فراهم شده است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حمید کامران‌زاده مدیرنمایندگی این نهاد حمایتی در استان گیلان در این باره گفت: آخرین بازدید مربوط است به ملاقات حضوری با محکومان غیرعمد جرایم مالی و دیه زندان بندر انزلی که به دنبال این حضور 3 ساعته و بررسی پرونده‌های متعددی از محبوسان واجد شرایط اعضای این کمیته متشکل از مدیرکل زندانهای استان، معاون قضایی دادگستری کل، ریاست شورای حل اختلاف و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با اعطای تسهیلات ویژه به 6 محکوم عائله‌مند موافقت کردند.

وی افزود: مهمترین موضوعاتی که در این بازدیدها مورد نظر کمیته قرار دارد بیشتر معطوف به احکام قضایی اعسار و تعدیل اقساط، مرخصی زندانیان ومشکلات مرتبط با آرای شورای حل اختلاف است.

این مقام مسئول با اشاره به آمار 27 نفری زندانیان زنِ جرایم غیرعمد گفت: از جمعیت 831 نفری زندانیان تحت حمایت ستاددیه در استان گیلان متاسفانه سه درصد این آمار بانوان شامل می‌شوند که غالب این افراد هم زنان سرپرست خانواده هستند اما به دلیل بدهی‌ مالی غیرکلاهبرداری بدهکار مبلغی شده‌اند که پرداخت آن در وسع و توان آن‌ها نبوده است. حال اینکه بسیای از همین دربندانِ دردمند نه برای ارتقای معاملات اقتصادی خودشان بلکه برای درمان بیماری یا تهیه جهیزیه و در بیشتر موارد تهیه اسباب کار وامی یا تسهیلاتی دریافت کرده اما ناتوان در پرداخت آن شده‌اند.

مدیرنمایندگی ستاددیه گفت: در حال حاضر با وجود اینکه هیچ محکوم ناشی از پرداخت دیه حوادث کارگاهی در سطح زندان‌های این استان در زندان حضور ندارد اما در مقابل 593 بدهکار مالی ناشی از صدور چک بدون پشتوانه یا ضمانت از افراد دور یا نزدیک در حبس بسرمی‌برند که جالب است تمامی زندانیان نسوانِ غیرعمد این استان هم در همین دسته پرشمار قرار دارند.

انتهای پیام /

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۲۵
تعداد کلیک: ۱,۴۵۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.