English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ماسه بادی پیرمرد زنجانی را روانه زندان کرد

پیرمرد 60 ساله‌ای که برای تعمیر جزئی در منزلش یک بار ماسه را در مقابل خانه‌اش خالی کرده و منجر به تصادف موتورسیکلت شده بود، از سوی دادگاه، به واسطه بی‌احتیاطی مجرم شناخته شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنــا، مرداد ماه 92 گزارش وقوع تصادف بین دو دستگاه موتورسیکلت در ابهر به کلانتری محل اعلام شد و وقتی ماموران پلیس در صحنه حاضر شدند، متوجه شدند که تخلیه غیرایمن ماسه در جلوی یک منزل مسکونی منجر به بروز این تصادف شده است.

راننده موتورسیکلت در اثر بروز این سانحه جان خود را از دست می‌دهد و اولیای دم وی، با شکایت به دادگاه، خواستار تعیین مقصر حادثه می‌شوند.

با ارجاع پرونده به دادگاه و انجام کارشناسی فنی در خصوص بروز تصادف، کارشناسان اعلام کردند که عدم نصف علائم هشداردهنده در محل تخلیه مصالح موجب تصادف شده است و از آنجایی که مالک این مصالح، مرتکب بی‌احتیاطی شده بود، به میزان 50 درصد در بروز تصادف مقصر شناخته می‌شود.

دادگاه، مالک مصالح را که پیرمرد از کارافتاده‌ای بوده است را به پرداخت 50 درصد دیه کامل راننده موتورسیکلت محکوم می‌کند و پیرمرد هم که توانی برای پرداخت دیه نداشته است، به ناچار راهی زندان می‌شود تا یک بی‌احتیاطی در تخلیه مصالح ساختمانی و عدم توجه به اصول ایمنی منجر به گرفتاری این فرد شود.

بررسی پرونده در ستاد دیه استان زنجان

از آنجایی که محکوم به پرداخت دیه، در اثر یک رفتار غیرعمد و یک بی‌احتیاطی محض، دچار زندان و حبس شده بود و از لحاظ سنی هم توانایی کار کردن نداشته و با حقوق مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی هم توانایی پرداخت بدهی ناشی از دیه را نداشت،‌ موضوع در ستاد دیه استان زنجان مطرح شد و مدیر ستاد دیه نمایندگی زنجان در گزارشی اعلام کرد که این مددجو 60 ساله، متاهل و دارای سه فرزند است. عمل جراحی قلب باز انجام داده و با توجه به از کارافتادگی‌اش، ماهیانه 900 هزار تومان مستمری از تامین اجتماعی دریافت می‌کند. از 110 میلیون تومانی که باید به عنوان دیه پرداخت کند، حدود 10 میلیون توسط محکوم آورده شده و بخشی هم به صورت‌های دیگر تامین شده، اما همچنان 91 میلیون تومان آن باقی مانده است.

کمک خیران راه‌حل آزادی پیرمرد بی‌احتیاط از زندان

حالا در شرایطی که چند ماهی است از زندانی شدن این پیرمرد از کارافتاده در زندان می‌گذرد، همت خیرین و مردم می‌تواند زمینه‌ساز آزادی وی از زندان و بازگشتش به کنار خانواده و فرزندانش شود؛ چه اینکه این پیرمرد که سابقه جراحی قلب باز هم دارد، توان تحمل زندان ندارد و از سوی دیگر هم، بازماندگان راننده موتورسیکلت، دیه قتل غیرعمد عزیز از دست رفته‌شان را می‌خواهند.

گفتنی است، نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/

۳۰ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۰۷
تعداد کلیک: ۲,۰۶۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.