English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پیرمرد یزدی به دلیل بدهی دامادش، روانه زندان شد

پیرمرد 68 ساله یزدی که بر حسب اعتماد و با هدف تسویه بدهی‌های همسر تنها دخترش چک سفید امضا در اختیار او قرار داده بود، با بدهی 2 میلیارد ریالی دامادش روانه زندان شد.

به گزارش ایسـنا، حاج احمد که عمری با عزت در محل و خویشاوندانش شناخته می‌شد، امروز در حبس ندانم‌کاری خویش گرفتار آمده و خانواده آبرومند او روی سر بلند کردن در کوچه و خیابان را ندارند.

طی بررسی‌های به عمل آمده از سوی کمیته تحقیق ستاد دیه مددجوی یاد شده جهت صاف کردن بدهی و ایجاد کسب و کار دامادش چند فقره چک سفید امضا به وی داده و داماد این زندانی هم به شغل خرید و فروش کاشی و سرامیک مشغول می‌شود. در یکی از معاملات جهت خرید مصالح بهداشتی چک‌های پدرزن خود را با قید مبلغی سنگین به شاکی اصلی پرونده داده و در ادامه به دلیل رکود بازار و عدم تجربه کافی در حرفه یاد شده، داماد مددجو قادر به تامین تعهدات انجام شده نمی‌شود و با شکایت شاکی و مطالبه وجه چک‌ها، پدر سن و سال دار خانواده از هفدهم فرورین سال 94 روانه یکی از زندان‌های استان یزد می‌شود.

با وجود تلاش جمعی اعضای خانواده در راستای استخلاص این زندانی طبق استعلام از دادگستری مشخص می‌شود که 16 میلیارد ریال به بدهی قریب به هفت میلیاردی این بدهکار با عنوان خسارت تاخیر تادیه اضافه شده است و مددجو در دل یک گرفتاری بزرگ زمین گیر یک تعهد 23 میلیاردی شده است.

مددجو به گواهی گزارش‌های رسمی تا پیش از حبس به شغل رانندگی مشغول بوده و با یک تاکسی در تامین معیشت لازم برای خانواده تلاش داشته و غیر از این تاکسی که آن هم در راستای حل مشکل پیش آمده به فروش رسیده این خانواده دارایی منقول و غیرمنقولی برای رهایی از محکومیت ندارند.

گروه صلح و سازش ستاد دیه هر چند با برگزاری جلسات متعددی با شاکی خصوصی این پرونده بدهی اش را از  16 میلیارد ریال به 118 میلیون تومان کاهش داده ولی این پیرمرد بابت ناتوانی در پرداخت مبلغ 118 میلیون تومان همچنان در حبس بسر می‌برد.

انتهای پیام/

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۴۵
تعداد کلیک: ۱,۴۳۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.