English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

خسارت غفلت از امر به معروف و نهی از منکر جبران ناپذیر است

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: غفلت از امر معروف و نهی از منکر به خصوص در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، خسارات جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل کرده است.

«سیداسدالله جولایی» روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، یکی از مشکلات موجود در ستاد دیه را عمل نکردن مردم به دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

وی افزود: غفلت از امر به معروف و نهی از منکر در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، موجب صدمات و خسارت فراوانی برای جامعه شده است.

جولایی خاطرنشان کرد: اگر به جوانی، بایدها و نبایدها را آموزش می دادیم، اینگونه نمی شد که در یکی از استان‌های دور کشور، فردی تعهد پنج هزار سکه مهریه را بپذیرد و نتواند آن را پرداخت کند.

وی گفت: اگر به موضوع بیشتر توجه می کردیم شاهد این همه کشته و خسارت و زندانی ناشی از حوادث رانندگی، عدم پرداخت مهریه های سنگین، صدور چک های بی محل و نفقه نبودیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور یادآور شد: خسارت های جانی و مالی، یک وجه غفلت از امر به معروف و نهی از منکر و بروز آسیب های اجتماعی بعد دیگر آن است که غیرقابل جبران و احصا هستند.

وی با قدردانی از قوه قضاییه به خاطر برگزاری همایش ملی «قانون و امر به معروف و نهی از منکر» افزود: اجرای این دو فریضه مهم ابتدا باید در خود قوه قضاییه تاکید شود و اگر مجموعه دستگاه قضا نسبت به همدیگر معروف ها را تاکید و منکرها را نهی کند، بسیار خوب است.

جولایی با اشاره به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و 10 ماده اول آن نیز روز یکشنبه به تصویب رسید، افزود: اگر این طرح با درنظر گرفتن مواردی که رییس دستگاه قضا بیان کرده، تصویب و بعد از 35 سال غفلت به آن عمل شود، می توانیم شاهد کاهش آسیب ها، تعداد زندانیان، مصیبت ها و خساراتی که به مردم وارد می شود، باشیم.

۶ آبان ۱۳۹۳ ۱۴:۱۸
تعداد کلیک: ۲,۲۶۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.