English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آمار دیات تصادفات در گلستان همچنان بالاست

مدیرکل زندان‌های گلستان با اشاره به آمار زندانیان دیات تصادف رانندگی گفت: علی رغم کاهش جمعیت رانندگان زندانی در کشور آمار این دسته از محبوسان در این استان همچنان بالا گزارش می‌شود.

 

 به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، علیرضا رضوانی نائب رئیس ستاد دیه و مدیرکل زندان‌های گلستان در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان اظهار کرد: آن‌‎چه ما از نیروی انتظامی به عنوان یک فرهنگ برجسته یاد می‌کنیم بیشتر مربوط به وجود روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بین نیروهای خدوم آن است که این کمک علاوه بر خدمت رسانی در بسط امنیت به نوعی مصداق گذشت برای دیگران است. موضوعی که ما با آن در ستاد به طور ملموس آشنایی داریم.

در این ملاقات که به مناسبت هفته نیروی انتظامی و با حضور جمعی از مسئولین زندان‌های استان در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، نماینده این نهاد مردمی یادآور شد: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان گلستان 6 ماهه نخست امسال به برکت کمک‌های خیرین نوعدوست توفیق در آزادی 106 زندانی نیازمندی را داشت که به دلیل ناتوانی مالی در پرداخت بدهی یا دیه روانه حبس شده بودند.

وی مبلغ کل بدهی افراد استخلاص یافته را رقمی معادل120 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: آن‌چه در زمینه رهایی این افراد آبرومند و دردمند برای ما ارزشمند است، موضوع  گذشت رضایتمندانه 700 میلیون تومانی اولیاءدم و شکات خصوصی بود که به نوعی در خط مقدم نیکوکاران این ستاد حاضر شدند.

رضوانی با تقدیر از تلاش‌های پلیش راهور ناجا در کاهش تصادفات منجر به فوت در استان گفت: امروز به برکت تصویب قانون جدید بیمه اجباری شخص ثالث هرچند آمار زندانیان بدهکار دیات جرحی و فوتی در بسیاری از استان‌ها لااقل در حوزه ورود به زندان کاهش چشمگیری داشته است اما این اتفاق به دلیل نقاط حادثه‌خیر فراوان و غیراستاندارد بودن برخی از طق مواصلاتی و البته حضور گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور هنوز در استان گلستان آن طور که باید قابل مشاهده نبوده و امروز در سطح زندان‌های این استان 11 نفر بابت ناتوانی در پرداخت دیه منتهی به فوت و 14 مددجو هم به دلیل عدم استطاعت مالی در تامین هزینه های ناشی از ایراد مصدومیت به اشخاص ثالث در زندان بسرمی‌برند.  

گفتنی است، با کمک فرماندهی انتظامی این استان در این جلسه زمینه آزادی 2 محکوم مالی غیرکلاهبرداری این ستاد فراهم و تعیین گردید این مددجویان واجد شرایط تا پایان همین هفته از بند آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

انتهای پیام/

۱۸ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۷
تعداد کلیک: ۱,۶۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.