English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رشد 45 درصدی آزادی محکومان غیرعمد در لرستان

مدیر نمایندگی ستاددیه لرستان با تقدیر از همیاری خیرین گفت: به همت نیکوکاران این استان میزان آزادی‌ها در نمیه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 45 درصدی دارد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، توکل شاکرمی در تشریح عملکرد این نهاد مردمی در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: در سال جاری تعداد 138 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان با بدهی نزدیک به 12 میلیارد تومان  از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند که از این تعداد 8 نفر بدهکار دیه، 113 نفر بدهکار مالی و 17 نفر هم بدهکار مهریه و نفقه بودند.

وی با اشاره به آمار مددجویان جراین غیرعمد لرستان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 359 زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که 78 درصد از این افراد را بدهکاران  مالی ناشی از صدور چک شامل می‌شوند که مجموع بدهی این مددجویان واجد شرایط رقمی معادل 35 میلیارد تومان است.

مدیرنمایندگی ستاددیه در استان لرستان با بیان اینکه در روند آزادی زندانیان نیمه نخست سال به میزان 48 درصد اخذ گذشت صورت گرفته است، افزود: با توجه به اقداماتی که کمیته صلح و سازش این مجموعه حمایتی انجام داده و در تدارک تحقق آن است پیش‌بینی می‌شود تا 20 میلیارد تومان بدهی محکومان فعلی، در فرآیند رسیدگی در قالب اخذ گذشت رضایتمندانه از سوی اولیاءدم، شکات و طلبکاران خصوصی کسر شده و آمار موجودی تنها با تامین مبلغ 15 میلیارد تومان از بند رهایی یابند.

وی با بیان این که با تصویب قانون جدید بیمه اجباری شخص ثالث، شاهد کاهش رانندگان زندانی هستیم یادآور شد: زندانیان دیات ناشی از تصادفات رانندگی به برکت این قانون که از سال گذشته به صورت دائمی به تصویب مجلس شورای اسلامی درآمد هر ماه سیر نزولی این محکومان را داریم و انشاالله امیدواریم به پشتوانه این قانون مترقی مددجویان تصادفات را تا پایان سال به صفر برسانیم که البته این توفیق نیازمند کنترل در ورودی‌ها است.

وی در تشریح وضعیت مددجویان دیات شبه عمد نیز گفت: یکی از سنت‌های مردود اقوام حاشیه زاگرس تیراندازی در مراسم‌های مهم و خجسته‌ای چون جشن عروسی است که این اقدام تا کنون پرونده‌های حقوقی زیادی را به دنبال داشته است. متاسفانه معضلی که در بیشتر شهرستان‌های این استان هم به چشم می‌آید تیراندازی در یک چنین مراسمی است که در حال حاضر 4 زندانی تنها به علت پیش‌آمدهای تلخ ناشی از تیراندازی در مناسبت‌های شادی در بند بسرمی‌برند.

انتهای پیام /

۱۵ مهر ۱۳۹۶ ۰۷:۲۵
تعداد کلیک: ۱,۷۲۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.