English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 86 زندانی غیرعمد هرمزگانی با بدهی یک میلیاردی

از ابتدای سال جاری تا کنون به همت نمایندگی ستاد دیه در هرمزگان تعداد 86 زندانی جرایم غیرعمد این استان با پرداخت بدهی یک میلیاد و 700 میون تومانی از بند حبس رهایی یافتند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، احمد مرادی‌نژاد مدیر نمایندگی این نهاد مردمی در استان هرمزگان در این باره گفت: به همت نیکوکاران و خیرین و پرداخت تسهیلات بانکی و دعوت از شکات در شورای حل اختلاف شعبه 20 (ویژه ستاد دیه) و گذشت رضایتمندانه از طلبکاران پرونده‌ مددجویان یاد شده در ۶ ماه نخست سال جاری زمینه آزادی تعداد ۸۶ نفر زندانیان جرایم غیرعمدی با مجموع بدهی بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال  از زندان‌های استان فراهم و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی اظهار کرد: با توجه به نقش اصلاح ذات‌البین و برقراری سازش در مختومه نمون بسیاری از پرونده‌های حقوقی و حتی کیفری یکی از مهمترین اهداف ستاد دیه همواره در حل دعاوی با یک چنین رویکری است که برای این منظور کمیته صلح و سازش فعالیت‌های ویژه‌ای را پیگیری کرده و نتیجه آن در آزادی این 86 زندانی نیازمند به نحوی است که با لحاظ شرایط خاص خسارت دیده‌گان مالی و جانی توفیق داشتیم 40 درصد از کل بدهی این افراد را از اولیاءدم و شاکیان خصوصی گذشت اخذ نماییم.

مرادی‌نژاد بیان داشت: هم اکنون ۱۲۵ نفر مددجوی واجد شرایط با بدهی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در سطح زندان‌های استان هرمزگان تحمل حبس می‌کنند که ناتوانی مالی وعدم سوی نیت مجرمانه این بدهکاران مالی و دیه محرز شده است. ۱۷ نفر از این محبوسان بابت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از تصادفات، ۴۳ نفر به دلیل عدم استطاعت در  پرداخت تعهدات مربوط به مهریه و نفقه و ۶۵ نفر هم به با عنوان قضایی مطالبه وجه (ناشی از محکومیت مالی) در بند حضور دارند.

 تلاش در راستای ترویج مهریه‌های اسلامی

وی یادآور شد:  یکی از مهمترین رویکردها در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری در حیطه و حوزه فرهنگی است که این را می‌توان در رشد آگاهی عمومی و پیگری درذ جهت آموزش ساده قوانین برای آحاد مختلف جامعه تعریف کرد. در همین راستا با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص حبس زدایی و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها تلاش داریم با هماهنگی فرماندهی جنوب شرق پایگاه نهم شکاری و یاری جستن از استاتید حوزه و دانشگاه در تلاش هستیم کارگاه‌های کسب مهارت زندگی و تبیین ازدواج آگاهانه را به طور پیوسته برپا نماییم.

انتهای پیام /

۱۵ مهر ۱۳۹۶ ۰۶:۴۹
تعداد کلیک: ۱,۵۷۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.