English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

همکاری شیوخ عرب در اخذ گذشت برکات زیادی دارد

مدیر ستاددیه استان خوزستان گفت: همکاری شیوخ عرب در اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و مختومه کردن بسیاری از پرونده‌های قضایی به صلح و سازش برکات بی‌شماری داشته و دارد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا مدیر نمایندگی این نهاد مردمی با هدف رسیدگی به وضعیت مددجویان جرایم غیرعمد طوایف و عشایر عربی استان خوزستان با جمعی از شیوخ عشیره سادات موسوی در شهرستان شوشتر دیدار کرد.

وی در این ملاقات‌ها از سران قبیل‌های عربی به عنوان یاوران ستاد دیه در امر صلح و سازش یاد کرد و گفت: هرچند در مورد جمعیت عرب‌های ایران رقم دقیقی وجود ندارد اما استان خوزستان به دلیل دارا بودن شهرها و روستاهای بعضا با جمعیت صد در صد عربی در صدر استان‌هایی اربعه‌ای قرار دارد که تراکم عربی در آن بیشتر است. با عنایت به همین ظرفیت همواره ارتباط و تعامل این ستاد و بزرگان این اقوام و این قبیله‌ها برقرار بوده و در سایه این همکاری روند رسیدگی به بسیاری از پرونده‌های قضایی مربوط به بدهکاران مالی و دیه در کمترین زمان با بهترین نتایج مختومه شده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاددیه استان خوزستان با اشاره به برکات عفو در زندگی اجتماعی گفت: از جمله مواردی که شخصیت انسانی را به مکارم اخلاقی نزدیک می‌کند و وجوه شخصیتی افراد در کمال را به نمایش می‌گذارد همین موضوع گذشت از لغزش‌های دیگران و خودداری از مجازات و تنبیه آن‌هایی که است که بر حسب سوء نیت مجرمانه بلکه بر حسب یک غفلت مرتکب فعلی زیانبار شده‌اند.

هاشم‌نیا نقش ریش‌سفیدان این استان را در حل و فصل مسائل قضایی و برقراری دوستی بین طرفین یک دعوی بسسیار موثر قلمداد کرد و گفت: صلح و سازش در جامعه کار با برکتی است که آثار آن نه فقط برای دو طرف یک اختلاف بلکه برای جامعه منشاء خیر می‌تواند باشد. در این حوزه نباید منتظر دعوت باشیم که بین دو نفر  یا دو ایل و طایفه مصالحه برقرار کند بلکه باید از خودمان در این امر خداپسندانه شروع کنیم و در جمع سابقون در این حیطه پیش قدم شویم. بویژه در این بخش از خاک کشورمان که هنوز آداب و رسوم قومی و محلی در جامعه زیستی آن حاکم است نقش بزرگان در حل مشکلات بسیار واقعا بزرگ هستند و بزرگمنشانه تدبیر می‌کنند.

وی در جمع علمای سادات موسوی شهرستان شوشتر اظهار کرد: با توجه به این که اکثر جرائم غیرعمدی ناشی از فقر فرهنگی و اقتصادی است و افراد با عدم آگاهی و اطلاع پراکنده از قوانین گرفتار محکومیت زندان شده‌اند، می‌طلبد در ایام سوگواری سالار شهیدان خطبای هیات مذهبی که در مقوله فرهنگی و آگاهی از قوانین بزرگان طوایف می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند، در تبیین این موضوعات اجتماعی در بین مردم هم برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام /

۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۳۳
تعداد کلیک: ۲,۰۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.