English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حکایت یک نیکخواهیِ منتهی به حبس

دم عیدی «ماجد» برای آواره نشدن خانواده دوستش، خانه‌اش را به آن‌ها اجاره می‌دهد اما به علت چکه کردن سقف، نیاز به تعمیر سقف پیش می‌آید که ایزوگام کردن منزل همان و سوختن چند کودک بی‌گناه همان.

 

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنــا، «ماجد» طاقت دیدن در به دری و آوارگی دوست قدیمی اش را نداشت چون به خوبی شاهد تلاش او برای یافتن سرپناه بود؛ هزینه های بالای اجاره باعث شد دوستش نتواند برای خود و خانوده اش، خانه ای اجاره کند. دیگر عید داشت از راه می رسید؛ ماجد که یک باب ساختمان مسکونی در یکی از شهرستان‌های استان خوزستان داشت طی قراردادی ،منزل خود را به صورت استیجاری در اختیار خانواده دوست قدیمی خود قرار می‌دهد.

اسفند بود و فصل برف و باران و بردن اثاث منزل با یکی از این روزهای بارانی و برفی همراه شد که آب باران از سقف منزل چکه چکه می کرد و وارد خانه می شد.

قهرمان قصه ما برای رفاه خانواده دوستش، از یکی از بستگان نزدیک خود خواست تا سقف منزل را ایزوگام کند اما حین کار، کم‌تجربگی نصاب موجب شعله‌ ور شدن بخار گازهای پراکنده مشعل کاری شد و همین اتفاق، نتایج تلخی را به بار ‌آورد که سوختگی شدید هر سه فرزند این خانواده بخشی از آن‌هاست.

عملیات ایزوگام هم بعد از دو روز به پایان رسیده بود و ساعت 20 بود که نصاب 45 ساله برای مرخص شدن از خانه جهت تسریع در تخلیه گاز مایع موجود در کپسول که چیزی هم از محتوایش باقی نمانده بود، آن را واژگون می کند که با توجه به پر شدن شیلنگ5 متری رابط کپسول با مشعل، یک سر شیلنگ از روی زمین برخواسته و در غفلت کامل متصدی کار، به درون حیاط منزل رها می‌شود.

در شرایطی که نصاب ، مشغول تعویض لباس‌های کاری خود بود گاز مایع در کف حیاط پراکنده شد و در همین لحظه همسر مستاجر خانه، بدون اطلاع از مایع موجود به هدایت گاز مایع به خروجی راه آب حیاط خانه کرد که ناگهان بر اثر جرقه ناشی از الکتریسیته ساکن یا عامل حرارتی دیگر بخارات، گاز متصاعد شده شعله‌ ور شد و همه افراد حاضر در آنجا از جمله پسران 2 و 10 ساله و دختر 6 ساله این خانواده، دچار مصدومیت شدید شدند.

با استناد به ماده 17 قانون نظام صنفی، شخص صنفی (ماجد) به طور کامل مسئول ، شناخته و علاوه بر خسارات وارده به خانه، تنها به دلیل دیه ناشی از جرح مصدومان به پرداخت دیه‌ای معادل دو میلیارد و سیصد میلیون ریال محکوم شد.

ستاددیه هر چند در فرآیند رسیدگی به این پرونده با پرداخت تسهیلاتی این بدهی را به میزان 150 میلیون تومان کاهش داد اما بابت همین مقدار باقیمانده ، فرد مذکور در زندان بسرمی ‌برد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاریگر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار 74/74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز کنند و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد ،فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۵۷
تعداد کلیک: ۱,۶۰۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.