English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

544 زندانی غیرعمد گلستانی در انتظار آزادی

مدیر عامل ستاد دیه استان گلستان در بازدید از زندان مرکزی گرگان گفت: هم اکنون در سطح استان 544 مددجوی غیرعمد و نیازمند در انتظار کمک‌های خیرین خدا جو هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مدیر عامل ستاد دیه گلستان به منظور بررسی وضعیت زندانیان جرائم غیر عمد و تسریع در روند آزادسازی  مددجویان واجد شرایط استان از زندان مرکزی گرگان بازدید نمود.

در این بازدید سعید طالبی در دیداری چهره به چهره با مددجویان این زندان، به استماع مسائل و حل مشکلات افراد دربند و  نیازمند پرداخت.

مدیرعامل ستاددیه استان گلستان در این بازدید از بندهای مختلف زندان و فعالیتهای فرهنگی و مددکاری بازدید نموده و در جلسه مشترک خود با مددجویان جرائم غیرعمد زندان گرگان،  راهکارههای کمک به این دسته از زندانیان را به مسئولین مددکاری یادآوری کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 95 جوان آماده به کار و اغلب متدین و آبرومند این استان به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان به سرمی‌برند، اظهار داشت: هر چند بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد این استان مربوط به محکومان مالی مربوط به صدور چک بلامحل می‌باشد، اما آمار پرونده های خانواده نیز متأسفانه بالا بوده که این هرگز در شأن همشهریان شریف و مومن و با اصالت گلستانی نبوده و نخواهد بود.

طالبی راهکار اصلی پیشگیری از ورود ناخواسته تازه دامان را به زندان همان موضوع بسط فرهنگ اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر قبول مهریه های معقول ، الزام به آشنایی با تمام قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین عمل به تمام مقررات مرتبط با آن نیز باید در یک قالب فرهنگی در سطح جامعه نهادینه شود.

وی آمار رانندگان زندانی در استان گلستان را 121 نفز اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تعداد  37 مددجو  به جرم تصادف منجر به فوت و تعداد 84 نفر نیز به دلیل تصادفات جرجی محکوم به پرداخت دیه هستند که برای آزادی خود بدون هیچ پشتوانه مالی تنها چشم به دستان سبز نیکوکاران کشور دوخته دارند.

۵ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۳۴
تعداد کلیک: ۲,۴۷۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.