English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رشد 14 درصدی آزادی‌ زندانیان غیرعمد در کرمان

نیمه نخست سال جاری به همت خیرین کرمانی تعداد 80 زندانی جرایم غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد داشته است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه این استان در جلسه هیات امناء با ارایه عملکرد این نهاد مردمی در 6 ماهه امسال اظهار کرد: میزان مبلغ پرداختی برای آزادی 80 زندانی یاد شده رقمی معادل 20 میلیارد ریال بود که بخش عمده این اعتبار از محل برگزاری تعداد 18 جشن گلریزان برگزار شده در ماه مبارک رمضان تامین شده است.

وی با تقدیر از اعضای کمیته‌های مردمی صلح و سازش یادآور شد: این ستاد مردمی در روند آزادی زندانیان واجد شرایط با برگزاری جلسات متعددی با شکات خصوصی و اولیاءدم توفیق داشت ضمن جلب گذشت رضایتمندانه از طلبکاران، تعداد 7 مددجو را بدون پرداخت حتی یک ریال از بند حبس رهایی بخشد.

موسوی‌قوام افزود: با تلاش مددکاران خدوم زندان‌ها و نمایندگان این ستاد در سطح زندان‌های استان ضمن مذاکره با شاکیان 70 پرونده از مجموع بدهی زندانیان در حدود 65 میلیارد ریال رضایت اخذ شده است که در بحث اخذ گذشت نیز نسبت به مدت مشابه سال 95 تا ده درصد رشد را شاهد هستیم.

وی با تقدیر از همیاری همیشگی نیکوکاران در راستای حبس زدایی از زندان‌های دیار کریمان گفت: در حال حاضر تعداد 302 محکوم جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان حضور دارند که میزان بدهی این مددجویان رقمی معادل 8 میلیارد تومان گزارش شده است.

گفتنی است، در پایان این جلسه پس از بررسی پرونده تعدادی از زندانیان نیازمند، زمینه آزادی تعداد 15 نفر از مددجویان جرایم غیرعمد زندان‌های استان فراهم شد که از این تعداد 10 محبوس با پرداخت مبلغ یک میلیارد و 389 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی  و 5 نفر نیز از محل منابع مربوط به تسهیلات اعطایی ستاد دیه کشور و صندوق تامین خسارت های بدنی آزاد خواهند شد.

انتهای پیام /

۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ۰۷:۴۳
تعداد کلیک: ۲,۱۳۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.