English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مهریه 20 سکه‌ای مرد همدانی را روانه زندان کرد

مرد عائله‌مند ملایری به علت ناتوانی در پرداخت مهریه بیست سکه‌ای بعد از 22 سال زندگی مشترک روانه یکی از زندان‌های سطح استان همدان شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، «رحمت – س» هرچند 45 سال بیشتر ندارد اما گرد پیری روی موهایش سن و سال دارتر نشانش می‌‍دهد. وی با وجود داشتن 2 فرزند چهارده و بیست ساله این روزها به دلیل ناتوانی در پرداخت تعهدی مربوط به تقریبا دو دهه پیش در زندان بسرمی‌برد.

خانواده این زندانی که تا پیش از این با زحمت و با پول کارگری امرار معاش می‌کردند این روزها در غیاب نان‌آور خانه تنها با واریز ماهانه یارانه دولتی امرار معاش می‌کنند.

گرفتاری این مددجو آن چنان که در پرونده او قید شده تا حدود زیادی مربوط می‌شود به همین شغل او. همدان یکی از استان‌های سردسیر کشور است. از آن جا که مرد خانواده دارای شغل کارگری بوده و فصلی بودن شغل او در فصل‌های سرد سال و حضور طولانی مدتش در خانه کوچک روستایی علت بروز اختلاف با همسرش شده است.

این جنس اتفاق‌ها از گذشته‌های دور در این خانه امری معمول بوده و روزها و شب‌هایی که مرد به دلیل برف زیاد و سوز بی اندازه منطقه محل سکونت آن‌ها بدون فعالیت خاصی در خانه حضور داشت اتفاق می‎‌افتاد. اما به اذعان این محبوس آبرومند رونق شبک‌های اجتماعی و ارتباط وقت و بی‌وقت خانم‌ها آشنا و غریبه با هم وجود حقی با عنوان مهریه را بیش از پیش برای زن خانه به عنوان اهرم فشاری در قبال خلقیات مرد خانه قد علم می‌کرد تا در نهایت همسر و شریک چندین ساله این سرپرست خانواده با تنظیم شکوائیه‌ای صداق خود را به اجرا گذاشته و این داماد قدیمی را از 28 مرداد ماه راهی یکی از ندامتگاه‌های کشور می‌کند.

با وجود تلاش‌های کمیته صلح و سازش مبنی بر حل این مشکل زوجه تنها با گذشت بخشی از مهریه خود موافقت کرده و در حال حاضر این بدهی صد در صد مالی و البته غیر اقتصادی با تنزیل به 20 سکه اما همچنان متعهد خودش را گرفتار محکومیت حبس نگه داشته است.

همسر این زندانی در جلساتی که مسئولین ستاددیه با او داشته‌اند بخشش مهریه را منوط به دریافت حق طلاق و حضانت فرزند 14 ساله‌اش پس از جدایی مطرح کرده است.

از نکات جالب توجه در این پرونده مفتوح این است که فرزند ارشد این خانواده از چند ماه گذشته در عقد دختری از آشنایان نزدیک‌شان درآمده و همه این اتفاقات در شرایطی رقم خورده است که در برابر تلاش این جوان برای تشکیل خانواده، والدینش پس از دو دهه زندگی مشترک در صدد جدایی از یکدیگر هستند.

 هم‌اکنون 304 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های سطح استان همدان حضور دارند که 27 درصد این جمعیت را زندانیان مهریه شامل می‌شوند.

انتهای پیام /

۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ۰۷:۳۱
تعداد کلیک: ۱,۷۶۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.