English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

امضای تفاهنامه همکاری ستاددیه و کانون پرورش فکری کودکان

در دیدار مدیرعامل ستاددیه آذربایجان‌غربی با مدیرکل کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان این استان مقرر شد با هدف پیشگیری از آسیب‌های جبران‌ناپذیر اجتماعی تفاهم‌نامه همکاری ستاد و کانون امضا شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور  سلطانی مدیر عامل ستاد دیه استان آذربایجان غربی در دیدار با قلی‌زاده، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بر همکاری‌های مشترک در جهت فرهنگسازی تأکید کرد و گفت: در سالهای اخیر رسالت این نهاد مردمی بیش از آنکه صرفا محدود به آزادی زندانی شود به مسأله ورود ناخواسته افراد به زندان معطوف شده است.

در این دیدار که به منظور شناسایی راههای همکاری بیشتر بین دو نهاد انجام گرفت، سلطانی با اشاره به اهداف و رسالت ستاد دیه گفت: این مرکز در سال 1369 به همت شهید والا مقام لاجوردی تاسیس و فعالیت خود با هدف کمک به زندانیان جرائم غیر عمد آغاز کرده و ستاد دیه استان آذربایجان غربی نیز مدت 12 سال است که فعال بوده و به کمک هموطنان نیکوکار، کمکهای دولتی و گذشت شکات تا کنون در این استان موفق به آزادی بیش از 3000 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد گردیده است.

وی در ادامه با اشاره به احیا فرهنگ عفو و گذشت در جامعه توسط این ستاد افزود : با فرهنگ‌سازی و اقدامات آموزشی انجام گرفته توانسته‌ایم فرهنگ عفو و گذشت را در جامعه بیش از پیش رونق داده و این اقدام را تا حدودی نهادینه کنیم.

سلطانی افزود: اکنون بیشترین خیرین ما همان شکات هستند که غالبا از حقوق قانونی خود برای نجات افراد غیر بزهکار محبوس گذشت می‌کنند و این اقدام  سخاوتمندانه در آزادی  حداکثری زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری همیار و همراه ما هستند .

مدیر عامل ستاد دیه همچنین از نقش این ستاد در شناساندن نکات کوچک و با اهمیت حقوقی برای عموم هموطنان گفت و افزود: اخیرا این ستاد به جهت آشناسازی مردم با حقوق قانونی خودشان اقدام به چاپ کتابچه و دفترچه‌های نقاشی همراه با برخی نکات حقوقی نموده و این اقلام  را با حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و همایشهای عمومی و بزرگی چون پیاده روی همگانی توزییع کرده و می‌کند تا باز این طریق بتواند گامی کوچک برای آشنایی طیف دانش آموزان مقطع ابتدائی و والدین آنها بردارد.

وی ادامه داد: چرا که  ما معتقدیم پیشگیری  در هر شرایطی بهتر از درمان بوده و  اگر اقدامی شایسته لازم است، بیشتر از آنکه در جهت آزادی یک زندانی باشد،  بایستی مصروف فرهنگسازی  اقشار مختلف مردمی کرد.

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ابراز خرسندی از حضور مدیر عامل ستاد دیه گفت: ما با محیط کاری شما نا آشنا نیستیم و به صورت مستمر با کانون اصلاح و تربیت همکاری داریم.

قلی‌زاده اظهار داشت: ما معتقدیم تمامی مشکلات اجتماعی ریشه در فرهنگ دارد و برای توجه و سرمایه گذاری برای این امر مهم می توانید جلوی بسیاری از بزه‌کاری‌ها را بگیرد.

 وی سنین کودکی برا هترین زمان برای پیشگیری و آموزش اعلام کرد و افزود:  امید است با امضاء یک تفاهم نامه این دو مرکز بتوانند گامهای موثرتری در ارتباط با تعدد مشکلاتی که غالب آنها ریشه در جهل به قانون و عدم وجود فرهنگ مناسب فرد را راهی زندان کرده است، برداریم.

در پایان این جلسه تعدادی از نمونه کارهای آموزشی ستاد مردمی دیه برای معرفی بهتر مربیان آموزشی و توزیع آن در بین کوکان و نوجوانان استان به کارشناسان مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهداء گردید.

۴ آبان ۱۳۹۳ ۱۳:۴۴
تعداد کلیک: ۲,۳۷۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.