English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 43 محکوم غیرعمد استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت خیرین خداجو 43 زندانی جرائم غیرعمد این استان با مبلغ بدهی هفت میلیارد و 600 میلیون ریالی از بند حبس رهایی یافتند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی روز یکشنبه در آیین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد شهر یاسوج افزود: هم‌اکنون 377 مددجوی واجد شرایط در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که «ناتوانی مالی» و «عدم سوئ نیت مجرمانه» این بدهکاران مالی و دیه محرز شده است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در تفکیک زندانیان حال حاضر ندامتگاه‌های استان یادآور شد: 9 نفر از این محبوسان بابت دیه ناشی از تصادفات، 326 نفر به دلیل صدور چک بدون پشتوانه و 42 نفر هم به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه روانه زندان شده‌اند.

مزارعی با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در سال 95 اظهار کرد: سال گذشته 123 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کهگیلویه و بویراحمد که 11 نفر از آن‌ها را نسوان دربند شامل می‌شدند با اعتباری 410 میلیارد ریالی خیرین از بند زندان رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

وی با تاکید بر اعمال مجازات‌های جایگزین حبس در قبال محکومان غیرعمد گفت: یکی از تفکرات نادرست رایج بین مردم این است که معتقدند هیچ مجازاتی نمی‌تواند به مانند موضع حبس جنبه تبیهی داشته باشد و برخی از شاکیان نیز بر مبنای همین نگاه بجز حبس چیز دیگری را مجازات نمی‌دانند. یک موضوع مهم فرهنگی که از چالش‌های فراروی دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌آید.

در ادامه این مراسم، اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی گفت: زندانیان جرائم غیرعمد «بدهکاران غیر بزهکار» هستند که به دلیل مشکلات مالی مدتی از خانواده خود دور شده‌اند که در صورت طولانی شدن مدت محکومیت حبس زندانیان جرائم غیرعمد انبوهی از مشکلات روحی و عقده‌های روانی در بین اعضای خانواده‌‌های این افراد ایجاد می‌شود.

عضو هیات امنای دفتر نمایندگی ستاددیه استان ادامه داد: به دلیل همین اهمیت کمک به زندانیان جرائم غیرعمد علاوه بر بیان حس نوع ‌دوستی و سخاوتمندی سبب کاهش بروز انواع آسیب‌های اجتماعی بین برخی اعضای خانواده این افراد نیز خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ۰۸:۵۰
تعداد کلیک: ۱,۵۸۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.