English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

زندانیان غیرعمد از اولویت‌دارترین گروههای نیازمند هستند

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: مقابله با هجمه های گسترده فرهنگی دشمنان نیازمند انجام اقدامات جدی و پدافند فرهنگی است.

حجت‌الاسلام  شریفی در همایش روحانیون مبلّغ ماه محرّم که در مسجد جامع شهر تبریز برگزار گردید، اظهار داشت: متأسفانه جنبه ها و ابعاد فرهنگی انقلاب اسلامی مورد غفلت واقع شده و همواره مسایل سیاسی و جنبه های قهری این جریان عظیم، حتّی در منبر روحانیون نیز بر مسایل فرهنگی غلبه یافته که نتیجه آن تضعیف آداب و رسوم دینی و اسلامی در شرایط فعلی کشور است.

وی با بیان اینکه دشمن با همه توان و ابزار خود همانند ماهواره و اینترنت در جبهه فرهنگی وارد شده است، تأکید کرد: صرف بودجه های کلان و اعمال حمایت‌های نامحدود در این زمینه تنها با هدف جدایی جوامع از فرهنگ دینی صورت می گیرد و متأسفانه ظهور مکاتب عرفانی کاذب، گسترش وهابیّت شیعی، رواج خرافات و فساد در میان جوانان و توسعه کلیساهای خانگی در کشور از مصادیق تلاش دشمن جهت جدایی جامعه ایران از فرهنگ دینی می باشد.

مالک اژدر شریفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، این اقدامات را موقّت و نوعی مسکّن در برخورد با مفاسد اجتماعی دانست و گفت: همانطور که دشمن اقدامات ضد فرهنگی گسترده دارد، ما نیز باید با پدافند فرهنگی و عقیدتی جدی برای خشکاندن ریشه این مفاسد تلاش کنیم چرا که اقدامات انتظامی و قضایی در پیشگیری از جرم زمانی موثر واقع می شوند که کار فرهنگی دراز مدت در مقابل این هجمه ها صورت گیرد.

حجة الاسلام والسملین شریفی رییس هیات امنای ستاد دیه استان ذر بخش دیگری از سخنانش به فعالیتهای ارزشمند و کمکهای خیرین در قالب ستاد دیه پرداخت و با اشاره به اینکه ماه محرم، ماه احسان و نیکوکاری است و حضرت امام حسین (علیه‌السلام) و قیام عاشورا نماد نوع دوستی و ایثار و گذشت و آزادی، پاسداشت کرامت انسانی است .

از علماء روحانیون و عاظ استان خواست در برنامه های ماه محرم و صفر در ارتباط با موضوع مشارکت در کار خیر و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که یکی از اولویت دارترین گروههای نیازمند جامعه می باشند . روشنفکری نموده و ابعاد فقهی و ارزشی کمک به این قبیل زندانیان را برای افکار عمومی تبیین نمایند. 

رییس تشکیلات قضایی استان با تشکر از مشارکت مردمی و همراهی مردم در برنامه های ستاد دیه بویژه یازدهیمن جشن گلریزان که در ماه مبارک رمضان سالجاری برگزار شد از عزاداران حسینی خواست احسان و نذورات خویش را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد سوق داده و تبدیل به احسن نمایند که قطعاً آثار و برکات ویژه ای را برای مردم جامعه بهمراه خواهد داشت .

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در پایان عامل بودن تک تک افراد جامعه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را لازمه اصلاح وضع فرهنگی و اجتماعی جامعه دانست و اظهار داشت: در آذربایجان شرقی ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین و فحاشی و سرقت به ترتیب رتبه های اول تا سوم جرایم را در اختیار دارند و مباحث مواد مخدر در رتبه هفتم این جرائم است که همه این موارد نشان از ترویج بداخلاقی و فراموشی مباحث فرهنگی و دینی است که اشاعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر توسط خود افراد می تواند در حل این معضلات کارساز باشد. نیز ترویج اخلاق و عطوفت و ایثار اسلامی توسط علما و روحانیون در جهت کاهش جرایم تأثیر بسیاری خواهد داشت.

۳ آبان ۱۳۹۳ ۰۹:۳۸
تعداد کلیک: ۲,۲۸۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.