English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

میله‌های‌سردزندان‌جایگزین‌کانون‌گرم‌خانواده/ بـی‌احتیـاطـی‌،جـــوان‌درآسـتـانـه‌ازدواج‌ را روانـه‌ زنـدان‌ کـرد

حامد 30 ساله در اوج خوشحالی خود را برای جشن ازدواج آماده می‌کند اما در اثر بی‌احتیاطی کارگرش، میله‌های زندان او را سمت خود می‌برد.

 

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، چیزی تا ازدواج جوان سی ساله زنجانی باقی نمانده است؛ بعد از این همه مشکلاتی که پس از مرگ پدرش پشت سر گذرانده و بار مشکلات همه خانواده گردن او افتاده ، حالا خود را شاد و خوشحال می‌بیند و هر روز در خیال، خود را با کت و شلوار دامادی تجسم می کند.

در خیال خوش خودش دیگر عمر مشکلات سر آمده و حالا با گرفتن دست دختری در قالب همسر خود را خوشبخت‌ترین فرد عالم تصور می کند.

حامد ساکن یکی از روستاهای جنوبی استان زنجان است که بعد از فوت پدر وظیفه تامین معیشت خانه را بر عهده می ‌گیرد و در ایامی نه چندان دور هم به دلیل بیماری مادرش در ابتلا به یک بیماری خاص، تمامی اموال ارزشمند شخصی و خانه پدری را به فروش می ‌رساند اما متاسفانه مادر هم عمرش به دنیا کفاف نمی دهد.

مددجوی داستان بعنوان پیمانکار در کار آرماتوربندی ساختمانی فعالیت می کند؛ در یک روز سرد زمستانی حین جابجایی میلگردهای یک ساختمان سه طبقه به همراه کارگرش به دلیل ورود انتهای میلگردها به حریم سیمهای برق فشار قوی بدون حفاظ آن بنای نیمه کاره، منجر به برق گرفتگی و در ادامه به دلایل مختلفی همچون انجماد میله به دلیل سرمای بالای منطقه این برق‌ گرفتگی منجر به قطع شدن هر دو دست این کارگر می‌شود.

در این اتفاق ناخواسته، کارفرمای جوان با لحاظ تقصیر 30 درصدی به پرداخت دیه ‌ای معادل یک میلیارد و 144 میلیون ریال در حق حادثه‌ دیده عائله‌مند سن و سال دار محکوم می شود.

طبق مواد 20، 21 و23 آیین نامه حفاظتی کارگاه‌ های ساختمانی مبنی بر اینکه در جهت جلوگیری از خطر برق گرفتگی و کاهش اثرات زیان ‌آور میدان‌های الکترومغناطیسی ناشی از خطوط برق فشار قوی ، مقررات مربوط به حریم خطوط انتقال و توزیع نیروی برق باید در همه عملیات‌ ساختمانی در محل احداث بنا رعایت شود که بی‌ توجهی به این امر مهم توسط فرد یاد شده و با وجود اینکه به طور مستقیم در این حادثه دخالتی نداشته، بدهکار یک چنین محکومیتی می‌ شود.

در فرآیند رسیدگی به موضوع آزادی این مددجو، اعضای کمیته صلح و سازش ستاددیه ضمن برگزاری جلسات متعددی با شاکی خصوصی پرونده موفق می‌شوند تا میزان 350 میلیون ریال به صورت رضایتمندانه از طلبکار یاد شده گذشت اخذ کنند.

وی که با عنوان قضایی «عدم رعایت ایمنی در کار منجر به حادثه» از خرداد ماه امسال روانه یکی از زندان‌های استان زنجان شده با رهایی از بند تنها 80 میلیون تومان فاصله دارد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار 74/74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۴۲
تعداد کلیک: ۱,۶۲۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.