English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

این ره که تو می‌روی به ترکمنستان است/ تاجر نشسته در قفس

آقاناصر تاجری است که روزگاری برای خودش کسی بود اما بلندپروازی و اعتماد نابجا به برخی مشتریان راه او را از مسیر اصلی کج و منتهی به ترکمنستانی کرد که هم‌بندی‌های او از آن به قفس یاد می‌کنند.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، آقا ناصر تاجری بود که روزی برای خودش کسی بود اما بلندپروازی و اعتماد نابجا به برخی مشتریان خارجی راه او را از مسیر اصلی کج و منتهی به ترکستانی کرد که هم‌بندی‌های او از آن به قفس یاد می‌کنند.

آقا ناصر سرپرست یک خانواده  هفت نفره است که از مهرماه سال 91 بابت ناتوانی در پرداخت بدهی 418 میلیون ریالی در یکی از زندان‌های استان گلستان تحمل حبس می‌کند؛ هر چند با همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه این محکوم‌ به ضمن برگزاری جلسات متعدد با شکات و ارائه تسهیلات بدون سود به میزان 20 میلیون تومان تقلیل پیدا کرده اما بابت الباقی این فرد همچنان در ندامتگاه حضور دارد.

نامبرده که از ابتدای زندگی مشترک در منزل پدری خود سکونت داشته پیش از محکومیت در حوزه صادرات میوه، سبزی و مواد غذایی از طریق یکی از پایانه‌های مرزی شمالی کشور به ترکمنستان فعال بود که به دلیل ورشکستگی و صدور چک‌های بدون پشتوانه هم اکنون بدون حتی کی روز مرخصی پشت میله‌های سر زندان شب‌هایش را روز می‌کند.

این زندانی علاوه بر مشکلات حاد بینایی، این روزها بابت بیماری دیابت حال و روز خوبی ندارد و بابت عدم درمان مناسب طبق گواهی پزشکی عارضه تیروئید هم به دردهای دیگر او اضافه شده است.

«ناصر الف» سال 71 با پیشنهاد یکی از دوستانش تجربه موفق صادرات غلات به کشور ترکمنستان را از سر می‌گذراند و بعدها به دلیل شرایط مطلوب اقتصادی و عدم وجود محدودیت‌های خاص گمرکی توفیقاتی نیز کسب می‌کند.

بعد از تجربه‌های زیادی که او در این زمینه کسب می‌کند، تصمیم می‌گیرد به جای همراهی با بار و تحویل آن‌ها در محل تمرکزش را بیشتر در داخل کشور معطوف به خردید از محصولات باغداران کرده و ضمن خرید از میدان بارها نسبت به ارسال درخواست‌ها به کشور همسایه بپردازد که بعد از مدتی غیبت او در کشور میزبان مورد سوء استفاده جمعی از خریداران کشور ترکمنستان می‌شود و پول بار کامیون‌هایی علی‌رغم وقفه زیاد به دست آقا ناصر نمی‌رسد.

عدم دستیابی به حقوق این هموطن ایرانی را با وجود داشتن مقدار زیادی از محصولات محتاط کرده و او تصمیم می‌گیرد بجای اعزام مجدد کامیون برای استیفای پول‌های پرداخت نشده به عشق‌آباد برود. نه یک بار بلکه رفتن‌ها و آمدن‌های چند باره هم بی نتیجه می‌ماند و مشتری خارجی حاضر به پرداخت حتی بخشی از خریدهای خود نمی‌شود.

در این میان محصولات خریداری شده از سوی آقا ناصر که تصمصم داشت در فصل‌های خاصی نسبت به صادرات آن‌ها بپردازد هم به دلیل انبار خانگی و محل نامناسب نگهداری تا حدودی فاسد و بخشی هم با نصف قیمت به فروش می‌رسند که این امر هم تا حدود زیادی در گرفتاری مالی این زندانی اثرگذار می‌شود.

شکایت باغداران و به ویژه برخی از هم استانی‌های او در میدان بار یکی از شهرستان‌های استان گلستان ناخواسته آقا ناصر را با یک بدهی سنگین روانه زندان می‌کند تا موضوع گرفتن حقوق ضایع شده‌اش برای همیشه در کشوری بیگانه بیش از پیش قوت بگیرد.

بنابر این گزارش، خیران برای نجات زندانیان جرائم غیرعمد می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه  ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی، ۵۵۵۵۵ بانک ملی و یا از طریق سامانه پرداخت تلفن همراه  # ۷۷۷۷*۷۸۰* واریز کنند.

۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۵۸
تعداد کلیک: ۱,۸۵۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.