English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

۱۹۲ زندانی دیه در مازندران وجود دارد

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر انجام امورات فرهنگی برای کاهش ورودی زندان ها، گفت: ۱۹۲ زندانی دیه در مازندران وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در جلسه هیئت مدیره ستاددیه  مازندران در این جلسه با تاکید بر زندان زدایی از جرائم مالی بویژه دیه، اظهار کرد: باید به دنبال راهکاهایی بود که افراد به خاطر بدهی مالی دیه به زندان نروند؛ چراکه زندان چاره کار نیست و نمی توان با زندانی نمودن وی این مشکل را رفع کرد.

وی افزود: با زندانی شدن وی نه تنها خود فرد، بلکه خانواده وی نیز با مشکلات دیگری مواجه می شوند که می تواند عواقب نامناسبی در جامعه داشته باشد.

تقوی فرد گفت: در حال حاضر تعداد 192 نفر به دلیل بدهی ناشی از دیه تا سقف حداکثر 25 میلیون تومان در زندان های استان بسر می برند که امید است با مساعدت نهادهای مسئول و مردم خیر به آغوش خانواده های خود بازگردند.

سید مصطفی کاظمی، رئیس دادگاه عمومی بخش چهاردانگه نیز گفت: در جهت حفظ حقوق بیت المال و منابع طبیعی به موجب پرونده اجرای احکام کیفری دادگاه عمومی بخش چهاردانگه و دادنامه صادره از شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر مازندران، از 212 هزارو388 متر مربع از اراضی ملی واقع در جنگل گوهرده روستای جمال الدین کلا با حضور و نظارت رئیس دادگاه عمومی بخش، رئیس اداره منابع طبیعی، یگان حفاظت منابع طبیعی استان و برخی مسئولان محلی رفع تصرف و تحویل اداره منابع طبیعی شهرستان ساری شد.

وی افزود: محکوم علیه علی اکبر گوهردهی فرزند لطف‌الله به اتهام تجاوز به اراضی ملی و دخل و تصرفات ناروا به تحمل 6 ماه حبس و رفع تصرف و تجاوز از اراضی مذکور محکوم شد.

رئیس شورای حل اختلاف مازندران  نیزگفت: از 76هزار و386  پرونده ورودی به شورای حل اختلاف استان در شش ماه نخست امسال تعداد 10هزارو 575 فقره پرونده منجر به صلح و سازش شد.

عبدالرضا محبتی گفت: در شش ماه نخست  امسال، تعداد 76هزار و 386 پرونده وارود شورای حل اختلاف استان شده که از این تعداد 6393 فقره حقوقی و تعداد 4182 فقره پرونده کیفری است و با تلاش همکاران قضایی و اداری علاوه بر پرونده های مختومه مانده قدیمی تعداد 75هزار و 188 فقره پرونده مختومه شده است.

رئیس شورای حل اختلاف مازندران با بیان اینکه شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی است و یکی از کارهای آن ایجاد صلح و سازش و کد خدا منشی بین طرفین است، تاکید کرد: تعداد 49هزار و 67 فقره  پرونده قابل صلح در شورای حل اختلاف استان وجود دارد که با تلاش و سعی همکاران درصدد به سرانجام رساندن آن هستیم.

۳ آبان ۱۳۹۳ ۰۹:۱۷
تعداد کلیک: ۲,۲۳۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.