English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اعتمادی به رنگ زندان

معلمی با اعتماد به همکار چندین ساله خود، در دوران بازنشستگی اش زندان نشین شد تا بجای زندگی همراه با آرامش، با رنج دوری از خانواده و محنت زندان روز خود را شب کند.

 

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، زهرا خانم معلم بازنشسته ای است که علاوه بر معلمی در مدارس، سال‌ها سابقه تدریس هنرهای اسلامی را در محل سکونت ‌خود دارد.

این فرهنگی بازنشسته ، از سر دلسوزی با امضا پای سفته برای همکار چندین ساله اش حالا در دوران بازنشستگی، خستگی 30 سال خدمتش را پشت میله های زندان از تن به در می کند.

او تجربه سال ها دبیری در مدارس راهنمایی را در کارنامه خود دارد که بعد از این همه خدمت به جامعه و تربیت نسل نوجوان، قصد داشت دوران بازنشستگی را با خیالی راحت و خالی از دغدغه بگذارند که متاسفانه کمک به همکار دیرین ، از فروردین امسال او را روانه زندان کرد.

مددجو با نیت خیرخواهی که نسبت به دوستانش داشته با امضای سفته، به اعتبار این برگه تجاری ضمانت یکی از دوستان قدیمی خود را در قبال دریافت وامی سنگین متعهد می‌شود که در ادامه به دلیل بالاآوردن بدهی و ترک همیشگی محل خدمتی این دوست، زهرا خانم بابت ارایه این تضمین راهی زندان می‌شود.

هرچند این مددجو مبلغی بابت بازنشستگی به طور ماهانه دریافت می‌کند اما هزینه اجاره خانه و مشکلات معیشتی و درمانی خودش و همسرش، نتوانست این مبلغ را تامین کند که در نتیجه همچنان در حبس به سر می برد.

مبلغ کل بدهی این فرهنگی 54 ساله بوشهری، رقمی معادل 74 میلیون تومان بود که این مبلغ در شرایط فعلی با تلاش کمیته صلح و سازش ستاد مردمی دیه تا 37 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

براساس استعلام انجام شده از سوی گروه تحقیق ستاد دیه فرد یاد شده و همسرش که مشکل حاد تنفسی دارد، هیچ گونه اموال منقول و غیرمنقول ندارند.

خیرین و نیکوکارانی که مایل به کمک به این فرهنگی بازنشسته هستند ، روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

 

۱ شهریور ۱۳۹۶ ۰۷:۴۹
تعداد کلیک: ۱,۴۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.