English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حاج خیرالله و شری که دامن گیرش شد

در آستانه 70 سالگی موفق به دریافت نمایندگی یک شرکت کولرسازی می‌شود اما با مشکل یکی از کارگرانش، «خیرالله» گرفتار مشکلاتی می‌شود که آرامش خانودگی او بابت همین موضوع سلب می‌شود.

 

به گزارش روز شنبه خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، همه هم و غم خیرالله تلاش در اشتغالزایی بود؛ سعی می کرد با گرفتن نمایندگی یکی از شرکت های کولرسازی چند سرپرست خانوار را هم استخدام کند؛ اما همه نیت های خیر حاج خیرالله به خیر ختم نشد و با سقوط یکی از کارگرانش حین نصب کولر ، آغاز بدبختی هایش بود.

با تجربه‌ای که این مرد ٧٠ ساله داشت کسب و کار آن‌ها رو به رونق بود اما در اتفاقی درست در هفت سال پیش یکی از کارگران در حین نصب کولر از پشت بام سقوط کرده و مصدوم می‌شود. از این اتفاق هرچند کارگر آسیب دیده جان سالم به در می‌برد اما همین واقعه سرآغاز بدبختی‌های این کارفرمای کارکشته می‌شود.

در پی این سقوط حاج خیرالله به دلیل عدم تامین ایمنی لازم به 60 درصد دیه ناشی از جراحت حاصله محکوم می‌شود. به عبارتی با ضایعه نخاعی حاصل شده و شکستگی مهره گردن و اخلال در دفع ادرار و مدفوع این مددجوی عائله‌مند به پرداخت مبلغی معادل سه میلیارد و 400 میلیون ریال محکوم می‌شود.

مشخص نکردن چگونگی اجرای نصب در شرایط خاص توسط شرکت فوق‌الذکر و همچنین عدم کارشناسی صحیح از طرف پیمانکار مربوطه به منظور مشخص کردن چگونگی اجرای نصب کولرهای جدید تولید شده در مکان‌های مرتفع از جمله عواملی هستند که مقصران هر کدام را با لحاظ درصد تقصیر مشخص به پرداخت مبلغی معین محکوم می‌کنند.

این پرونده در این چندسال در ستاد دیه کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و با همت کمیته صلح و سازش ستاددیه و مساعدت این مجموعه حمایتی هرچند مبلغ بدهی تا 150 میلیون تومان کاهش پیدا کرد اما بابت بقیه بدهی، این سرپرست خانواده‌ای چهارنفره از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون همچنان در حبس بسرمی‌برد.

این بدهکار آبرومند که طبق گواهی پزشکی سابقه بیماری اعصاب و روان دارد، هم به دلیل مشکلات شخصی و هم بابت بیماری سرطان همسرش شرایط روحی مناسبی ندارد.

حالا خیرالله در زندان از یک سو به کارگری فکر می‌کند که قطع نخاع شده، از سوی دیگر به همسر بیمار و خانواده خود که بدون او چگونه أمرار معاش می‌کنند. تنها چیزی که می‌تواند از فشار جسمی و روحی این کارفرمای بخت برگشته و سایر انسان‌های در حبس را کم کند، دست سخاوتمند خیرین است؛ تا با کمک‌های خود به حساب ستاد دیه کشور آن‌ها را از مشکلات رهایی بخشند.

انتهای پیام /

۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۵۹
تعداد کلیک: ۱,۷۸۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.