English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مسن ترین زندانی غیرعمد خراسان شمالی از زندان آزاد شد

مدیرکل زندان‌های استان خراسان شمالی گفت: مسن ترین زندانی و بدهکار ترین زندانی جرائم غیرعمد در استان خراسان شمالی، پس از سه سال تحمل حبس، عصر دوشنبه در آیینی، از زندان شیروان آزاد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، محمد علی بلوکی مدیرکل زندانهای استان خراسان شمالی اظهارداشت: زندانی  56 ساله اهل شهرستان قروه در استان کردستان از مسن ترین و بدهکار ترین زندانی جرائم غیرعمد خراسان شمالی در آیینی با حضور حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی  رئیس کل دادگستری استان ، بلوکی مدیر کل زندانهای استان ، عباسی دادستان فاروج و ترکانلو دادستان شیروان و جمعی از مسئولین ، کارکنان زندان شیروان  از زندان آزاد شد.
رییس کل دادگستری خراسان شمالی در آیین آزادسازی این زندانی گفت: براساس آیه ای از قرآن کریم، انسان در رنج و سختی خلق شده و زندگی انسان با آن عجین شده است.
حجت الاسلام 'نورالله قدرتی' اظهار کرد: دنیا زندان انسان مومن و بهشت کافر است و راه خیر و شر به انسان نشان داده شده است که هرکس راه باطل رفت جریمه آن زندان، و... است، کسانیکه ایمان ندارند دنیا برای آنها بهشت است سختیهای آنها بعد از دنیا و در آخرت است ..
وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به سلامت راه سعادت را در باید در پیش گرفت بخش عمده مشکلات بشر را ناشی از دوری از خدا دانست و گفت: باید گرفتارها را نجات داد و در این راه هم کمک دولت و خیرین لازم است و هم صاحبان حق باید روحیه عفو و گذشت داشته باشند.
شایان ذکر است پس از سخنان رئیس کل دادگستری استان در این مراسم ابلاغ آزادی زندانی به مددجو تحویل شد و وی از زندان آزاد گردید، لازم به ذکر است :این زندانی سه سال قبل در خروجی شهر شیروان، به طور ناخواسته در حادثه ای رانندگی مرگ سه نفر را رقم زده بود و از زمان محبوس شدن در زندان هیچ ملاقاتی نداشته است.
کل بدهی این زندانی چهار میلیارد ریال بود که دو میلیارد و 420 میلیون ریال آن را بیمه پرداخته، 580 میلیون ریال از طریق جلب رضایت شاکیان بخشوده شد و یک میلیارد ریال نیز با کمک بلاعوض ستاد دیه خراسان شمالی تامین شده است.هم اکنون 127 نفر به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در خراسان شمالی زندانی هستند که 23 تن آنان در زندان شیروان محبوسند.

گفتنی است با اختصاص کامل مصوبه سفر مقام معظم رهبری به استان در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به میزان 10 میلیارد ریال تا پایان مهر ماه سال جاری، تعداد 82 زندانی جرائم غیر عمد از سطح زندان‌های استان آزاد شدند.

بدهی این 82 نفر بیش از 30 میلیارد ریال بوده ، اما با تلاش مدیر عامل و اعضای ستاد دیه استان بخش اعظمی از این بدهی از شاکیان خصوصی تخفیف گرفته شد.

 

۳ آبان ۱۳۹۳ ۰۸:۵۵
تعداد کلیک: ۲,۶۰۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.