English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کشاورز عائله‌مند ناخواسته در شمار بدهکاران میلیاردی قرار گرفت

یک سهل‌انگاری پیرمرد 60 ساله میان کوهی را با یک بدهی 9 میلیارد ریالی راهی یکی از زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری کرد.

 

به گزارش ایسنا، حاج صادق که تحصیلاتی ابتدایی دارد، برای فراهم کردن اسباب معیشت 7 فرزند خود بعد از مشکل جسمانی با تراکتور استیجاری یکی از اقوام بر روی زمین‌های زراعی روستاهای اطراف محل سکونت خود کار می‌کرد و با کد یمین و عرق جبین، کم یا زیاد مبلغی از این طریق برای رفع نیازهای اساسی خانواده‌اش تحصیل می‌کرد.

این شغل جدید برای حاج صادق که اهل انصاف و تقواست جوری تبلیغ شده بود که از روستاهای دور هم متقاضی برای حضور او جهت کارهای مختلف زراعی وجود داشت. در یکی از این درخواست‌ها که اتفاقا حاج صادق مسافت زیادی را برای اجابت این دعوت طی می‌کند، ماجرایی رقم می‌خورد که هنوز تحقق یک چنین اتفاق ناخواسته‌ای به قول مسبب این واقعه باور کردنی نیست.

فرد یاد شده گرگ و میش یکی از روزهای پاییزی در سال گذشته بعد از اقامه نماز صبح راهی زمینی در 15 کیلومتری محل سکونت خود می‌شود تا طبق معمول تا غروب نشده با انجام کارهایی که با وجود وسیله‌ای چون تراکتور محقق می‌شود ضمن حل کردن مشکل یک هم ولایتی، کسب و روزی خود را هم از رزاق اصلی بگیرد، اما در این میان یک سهل‌انگاری و به عبارتی بی‌اعتنایی همه این معادلات را به هم می‌ریزد و کسی که برای دریافت مبلغ ناچیزی به آن محل مراجعه کرده بود با حال نزار با یک بدهی سنگین چند صد میلیونی به خانه باز می‌گردد و در ادامه هم که به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از نقص عضو یک کارگر ساده روانه زندان می‌شود.

حاج صادق بعد از اتمام کار کمباین، به جهت گریسکاری تراکتور خود از جوانی 29 ساله که از دوستان او به شمار می‌آید و سابقه‌ای هم در تعمیر تجهیزات کشاورزی دارد، در انجام این مهم کمک می‌طلبد. حاج صادق با زدن جک بازوهای عقب تراکتور و کمباین متصل شده به تراکتور را بالا می‌برد و تراکتور را خاموش می‌کند. در این حال دوست قدیمی او و کسی که با نیت کمک به نزد او آمده به زیر کمباین رفته و شروع به عملیات گریسکاری چهار شاخه کمباین می‌نماید که در همین حین به علت شکسته شدن میل تعادل یا همان بند کمباین از قسمت آخر بر روی کمر شخص گریسکار سقوط کرده و او را نقش زمین می‌کند.

از آنجا که فرد آسیب دیده به صورت دو زانو زیر کمباین نشسته بود حاج صادق  با مشاهده این صحنه تلاش می‌کند با روشن کردن تراکتور کمباین را از روی بدن فرد مصدوم بکشد که همین اقدام بدون توجه به شکستن بازوی کله بند (میل تعادل) انجام شده و باعث مصدومیت شدید و قطع نخاع کمری شخص گریسکار می‌شود که او هم با نان کارگری شکم اهل و عیالش را سیر می‌کرد.

با عنوان قضایی عدم رعایت نظامات دولتی منجر به ایراد صدمه بدنی غیرعمدی و ضمن تعیین 35 درصدی تقصیر این مددجو در اتفاق به عمل آمده از ابتدای خرداد ماه سال جاری روانه بازداشتگاهی در چهارمحال و بختیاری می‌شود.

بر اساس این گزارش مبلغ کل بدهی رقمی معادل 9 میلیارد و 199 میلیون ریال بود که به همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه این رقم با گذشت رضایتمندانه شاکی پرونده و همچنین تامین بخشی از بدهی از سوی خانواده این زندانی به رقم تقریبا 800 میلیون تومانی تقلیل یافته است.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌ قرار 74/74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز کرده  و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یاد شده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/

۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۰۸
تعداد کلیک: ۱,۵۶۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.