English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

96 درصد زندانیان غیرعمد استان تهران محکومان مالی هستند

مدیر نمایندگی ستاددیه تهران گفت: در حال حاضر از جمعیت 950 نفری زندانیان جرایم غیرعمد استان، 918 نفر بابت بدهی مالی ناشی از چک، مهریه و نفقه در حبس حضور دارند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جلسه هیئت امنای نمایندگی ستاد دیه استان تهران با حضور محسن رفیقدوست رئیس هیأت امنای ستاد دیه، مصطفی محبی مدیرکل زندانها و نایب رییس و دبیر هیات امناء استان، محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد تهران و جمعی دیگر از اعضای این نهاد مردمی در محل بازداشتگاه اوین برگزار شد.

منوچهر رحمانی، مدیر نمایندگی ستاددیه استان تهران در این جلسه گفت: به منظور پیشگیری از آسیب به خانواده‌ محکومان غیرعمد استان و کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیکوکاران تهرانی در 3 ماه نخست سال جاری، با پرداخت مبلغی معادل شش میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال، موجبات پرداخت بدهی ۲۵ نفر از مددجویان ندامتگاه ورامین را فراهم کردند.

وی با اشاره به آمار زندانیان جرایم غیرعمد استان ادامه داد: در حال حاضر تهران 950 محکوم واجد شرایط دارد که از این تعداد 15 محبوس را نسوان تشکیل می‌دهند که جرم تمامی این زنان بدهی ناشی چک می‌باشد.

مدیر ستاددیه تهران با بیان افزایش آمار بدهکاران مالی در استان یادآور شد: متاسفانه امروز 96 درصد جمعیت غیرعمد کشور را بدهکارانی ناشی از صدور چک یا تعهد مهریه تشکیل می‌دهند که این امر بیش از آن که نیازمند راهکارهای قانونی باشد به فرهنگ‌سازی در میان آحاد مختلف مردمی نیاز دارد.

رحمانی اظهار کرد: هر چند نام ثبت شده ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند هم تاکید بر حمایت از بدهکاران صرفا دیات ناشی از تصادفات رانندگی یا حوادث کارگاهی دارد اما امروز به دلیل جهل به قانون یا اطلاعات ناقص از عواقب برخی از مقررات بانکی یا فقر فرهنگی در میان جمعی از خانواده‌های ایرانی تنها در تهران 702 نفر بابت ناتوانی در پرداخت چک‌های بدون پشتوانه، 183 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه‌های نامتعارف و 34 نفر هم به علت نفقه در حبس بسر می‌‎برند.

وی با اشاره به آثار قانون بیمه اجباری خسارت وارده شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 20 اردیبهشت سال 95 گفت:  سال گذشته با رای حداکثری نمایندگان مجلس تصویب این قانون مترقی در قالب  66 ماده و 54 تبصره از سوی رییس جمهور به وزارتخانه متبوع ابلاغ و در ادامه تمامی شرکت‌های بیمه موظف به حمایت قاطع از آسیب‌دیدگان ناشی از یک سانحه رانندگی شدند که به برکت همین اقدام امروز در کل زندانهای سطح استان تهران تنها 22 راننده زندانی در حبس حضور دارند.

مدیر نمایندگی ستاددیه تهران با بیان اقدامات این نهاد مردمی گفت: در هفته‌ای که گذشت با همت نیکوکاران تهرانی، در سه ماه نخست سال جاری، ۲۵ نفر از مددجویان ندامتگاه ورامین آزاد شدند.

انتهای پیام /

 

۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۵۹
تعداد کلیک: ۲,۸۷۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.7  (7 رای)
  • shayane .sadat
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ۰۷:۴۳
  • 0
  • 0
    8

میخواستم بپرسم زندانی حمید پورمحمدی مردمکده فرزند هدایت دربند8 زندان اوین با کدملی 0043998127تاریخ تولد1348/09/07با شمارشناسنامه 1967به جرمی دستگیر شده .

  • shayane.sadat
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ۰۷:۵۰
  • 5
  • 0
    6

با سلام میخواستم بدونم چگونه میتوانم پیگیر بسته ای که زندانی به نام حمید پورمحمدی فرزند هدایت قسمت مالی دربند8زندان اوین بسته ای به اسم سرکارخانم شفیقه السادات میرطالببان فرزند میرشفبع با کدملی 0491651686به شماره تلفن 09191928565ارسال کرده اگرکرده چگونه
پیگیری کنیم بدون کد رهگیری پست پیگیری کنم ممنون ازلطف شما

  • شفیقه السادات میرطالبیان
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۰۰:۲۶
  • 0
  • 1
    8

باسلام وخسته نباشید میخواستم بپرسم چگونه میتوان پیگیر این شماره نامه بشوم 22120/9712بشوم که از طرف زندانی حمیدرضا پورمحمدی مردمکده فرزند هدایت بشوم که ارسال شدبه دادگاه قدوسی وازانجا برای سرکارخانم میرطالبیان قراربود ارسال شود که هنوز بوسیله پست الکترونیکی
هم ارسال نشده


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.