English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 10 زندانی غیرعمد کرمانی در دهه کرامت

مدیر نمایندگی ستاددیه استان کرمان با اشاره به اقدامات این مجموعه حمایتی در دهه کرامت، گفت: 10 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد که به علت بدهی‌های سنگین مدت زیادی در حبس هستند، تا روز میلاد امام رضا (ع) آزاد می‌شوند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید حجت‌الله موسوی‌قوام اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تعداد 62 نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد با پرداخت مبلغی معادل یک میلیارد و 581 میلیون تومان از بن حبس آزاد و به آغو گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: اکنون 302 زندانی واجد شرایط در سطح زندان‌های استان داریم که از این تعداد 9 محبوس بابت دیه ناشی از تصادفات، 4 بدهکار به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه مربوط حوادث کارگاهی، 114 نفر با عنوان صدور چک‌های بدون پشتوانه و 175 مددجو هم به علت تعهدات مهریه و نفقه زندانی هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشن های گلریزان در ماه مبارک رمضان بیان کرد: 33 جشن گلریزان را در ماه رمضان در سطح استان کرمان به جز شهرستان های بردسیر و راور برگزار کردیم و 2 میلیارد و 400 میلیون تومان تعهد خیران را در این جشن‌ها داشتیم که طبق آخرین آمار تا روز گذشته 800 میلیون تومان، یعنی معادل یک سوم تعهدات خیران وصول شده و با احتساب کمک‌های مردمی پیش‌بینی می‌شود بتوانیم تا پایان ماه مرداد 2 میلیارد تومان تعهداتی را که خیران در جشن های گلریزان داشته اند، وصول کنیم.

مدیر نمایندگی ستاددیه در استان با اشاره به اینکه شهرستان راور جشن گلریزان را در آبان ماه برگزار می‌کند، افزود: در 11 جشن گلریزان شهرستان کرمان در ماه رمضان، اعتباری معادل یک میلیارد و 122 میلیون تومان خیران تعهد کردند که بعد از آیین برگزار شده در مرکز استان، خیرین شهرستان سیرجان بیشترین تعهد را داشتند.

موسوی‌قوام یادآور شد: خیّران در جشن های گلریزان سال قبل یک میلیارد و 900 میلیون تومان تعهد کرده و تا پایان سال یک میلیارد و 270 میلیون تومان وصولی داشتیم و علی‌رغم این که در کوهبنان زندان وجود ندارد، مراسم با شکوهی در این شهرستان برگزار شد و از محل این مراسم سنتی 55 میلیون تومان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آور گردید.

وی با بیان اینکه آمار زندانیان جرائم غیرعمد متاسفانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو به رشد است، افزود: اکنون 302 زندانی واجد شرایط در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که 110 نفر این زندانیان، ورودی سال 95 و 192 نفر هم ورودی سال جاری هستند.

وی تصریح کرد: اولویت را با آزادی زندانیانی گذاشته‌ایم که از سال‌های گذشته در زندان هستند و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه امسال هیچ زندانی جرائم غیرعمدی را از سال گذشته در زندان نداشته باشیم و 50 درصد پرونده‌ها در ستاد دیه مطرح و کارها در حال انجام است.

موسوی قوام با اشاره به دهه کرامت، گفت: در این دهه جلسات صلح و سازش با یک برنامه ریزی به برکت نام امام رضا علیه‌السلام برگزار شده و همچنان موضوع پرونده‌های با مبالغ سنگین در حال رسیدگی هستند که به پشتوانه این طرح ویژه امیدواریم تا روز میلاد حضرت ثامن 10 نفر از زندانیان واجد شرایط که مدت زیادی را هم به علت بدهی‌های سنگین در حبس هستند، طعم شیرین آزادی را بچشند.

انتهای پیام /

۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۱۸
تعداد کلیک: ۱,۶۸۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.