English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گروه تحقیق ستاددیه نقش مهمی در مشارکت‌های مردمی دارد

مدیرکل زندانهای استان اردبیل با تاکید بر امر تحقیق در روند رسیدگی به مددجویان تحت حمایت ستاددیه گفت: اقدامات گروه مردمی تحقیق نقش مهمی در افزایش مشارکت‌های مردمی دارد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، باهدف ارتقای سطح کیفی تحقیقات محلی ستاد دیه استان اردبیل کارگاه آموزشی محققین این  نمایندگی با حضور مراد فتحی، مدیر کل زندانها و کریم‌الله محبوبی، مدیر نمایندگی ستاددیه استان اردبیل برگزار شد.

در ابتای این جلسه، ‌مراد فتحی مدیرکل زندانها و دبیر هیات امنای ستاددیه استان اردبیل  با تاکید بر اهمیت امر تفحص در مورد احراز صلاحیت محکومان غیرعمد گفت: چرخه فعالیت ستاددیه با نظر محققین تکمیل می‌شود و به عبارتی زمانی عملکرد ستاد دیه استان شفاف خواهد بود که محققین آن به طور دقیق و بی ابهام نتیجه تلاش‌های خودشان را عرضه کنند تا نه فردی که واجد شرایط است و خیرین هم به واسطه حمایت از همین افراد اعتباراتی را به ستاددیه اهدا کرده‌اند، از در این نهاد مردمی ناامید برگردند و نه آن‌ها که در تلاشند تسهیلاتی را بدون داشتن شرایط اخذ کنند، در قبال دریافتی‌های‌شان ممانعت شود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد محققین می‌تواند موجب افزایش اعتماد عمومی و متقابلا جذب حداکثری مشارکت‌ها شود، یادآور شد: تحقیقات باید به نوعی شفاف و مستدل و مستند باشند که حتی ریالی به ناحق نباید به فردی اعطا شده یا از دادن آن به نیازمند آبرومندی استنکاف شود.

مدیر کل زندانهای استان با اشاره به حل مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد گفت: باید مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد را در اسرع وقت حل کنیم که تاخیردر رسیدگی و بی‌تفاوتی در این زمینه مشکلات بعضا جبران ناپذیری هم برای متقاضیان کمک و هم به اعتبار ستاد دیه به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: منابع مالی ستاددیه بیت‌المال است و اعضای هیأت امناء ستاددیه استان امانتداران این منابع هستند و این امانتداری میسر نخواهد شد مگر با تحقیقات درست شما محققین که تا کنون هم همین بوده است.

فتحی با تاکید بر 3 اصل مهم در انجام تحقیقات گفت: مشاهده، مصاحبه و پرکردن فرم‌های پرسشنامه  از اصول مهم در انجام فرایند هر تحقیقی به شمار می‌آید که باید این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد.

کریم الله محبوبی  مدیر نمایندگی ستاددیه استان هم در سخنانی از اعضای گروه تحقیق ستادده خواست توجه ویژه‌‎ای به مفاد دستورالعمل گروه‌های تحقیق وشیوه نامه ارسالی سال 96 داشته باشند  که این دستورالعمل بر اساس اساسنامه جدید ستادیه کشور تهیه شده است.

محبوبی  از مددکاران زندان و محققین نمایندگی ستاددیه استان خواست تا پرونده‌های ارسالی را براساس مفاد شیوه نامه سال جاری ستاددیه کشور تکمیل و از ارسال پرونده‌های دارای سابقه کیفری خوداری نمایند.

گفتنی است، اعضای حاضر در این جلسه به پرونده‌هایی ارسالی از زندان‌های خلخال، گرمی و مشکین‌شهر پرداختند و در ادامه از مشکلات موجود در محتوای 3 پرونده رفع نقص شد.

انتهای پیام /

 

۴ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۳۸
تعداد کلیک: ۱,۷۳۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.