English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 6 میلیارد ریالی خیرین در جشن گلریزان چابهار

نیکوکاران استان سیستان و بلوچستان با حضور در جشن گلریزان منطقه آزاد چابهار مبلغی معادل 6 میلیارد ریال به زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاددیه کمک کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، با حضور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهر زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، علیرضا بابایی مدیرکل زندان‌های استان، رحمدل بامری مدیر نمایندگی ستاددیه استان، مولوی نظیراحمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی دیگر از تجار و بازرگانان استانی، در محل سالن بین‌المللی همایش‌های این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت‌الله سلیمانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیات امنا ستاد دیه استان در سخنانی گفت: خداوند متعال در آیه 254 سوره بقره تاکید دارند «اى کسانى که ایمان آورده‌اید از آنچه به شما روزى دادیم، انفاق کنید پیش از آنکه روزى فرا رسد که در آن، نه خرید و فروش است و نه دوستى و نه شفاعتی». این آیه مبارکه خطاب به همه امت اسلامی صحبت از تکالیفی را به میان می‌آورد که موجب وحدت جامعه و تقویت بیشتر مردم در حکومت می‌شود.

وی افزود: موضوع حمایت از اقشار ضعیف و طبقات آسیب پذیر جامعه در مبانی اسلامی نه در حد یک سفارش و یک فضیلت بلکه در شمایل یک ضرورت مورد تاکید بوده و این امر در کنار همه مزایای آن مانند تضمین آزامش روانی فرد انفاق کننده یا دفع بلایای ارضی و سماوی از پیش راه او، به نوعی نشان دهنده صداقت در ایمان افراد است. اعتبار و عیار ایمان به صداقت مومن است و الا آن ایمانی که در حد بیان شهادتین باشد و تنها در مقام حرف باقی بماند، ارزشی ندارد. قرآن کریم چه نیک به این مورد اشاره دارد که مؤمنان واقعى کسانى هستند که هرگز تردیدى به خود راه نداده و در کنار بذل جان‌، با اموال خود در راه خدا جهاد کردند.

حجت‌الاسلام حمیدی، رییس دادگستری کل و نائب رئیس هیات امناء ستاددیه استان سیستان و بلوچستان هم با تقدیر از بانیان برگزاری این جشن گلریزان گفت: جشن گلریزان منطقه آزاد چابهار اولین آیینی است که با محوریت حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد در سطح مناطق آزاد کشور برگزار می‌شود و امید است به دنبال این اقدام و به اعتبار کمک‌های خیرین جمع زیادی از مددجویان تحت حمایت ستاددیه در زندان شهرستان چابهار از بند حبس آزاد و به آغوش گرم خانواده‌ بازگردند.

وی با بیان اینکه آخرین همایش گلریزان استانی چندی پیش با همکاری اداره ورزش و جوانان استان در محل فدراسیون ورزش‌های پهلوانی برگزار شد، افزود: این جشن بیست و یکمین آیین گلریزان در سطح استان سیستان و بلوچستان است که با مشارکت عمومی نیکوکاران در سال 96 برگزار می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در تلاش هستیم مراسم دیگری را در جلگه دلگان  نوک‌آباد، سفیدآبه و کورین شهرستان خاش میزبانی کنیم.

a1

a1

a1

a1

a1

انتهای پیام /

 

۴ مرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۲۹
تعداد کلیک: ۱,۶۸۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.