English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مشارکت ستاددیه در برپایی جشن‌های دهه کرامت

مسئولین آستان قدس رضوی در دهه کرامت با در نظر گرفتن غرفه‌ ستاددیه در محل باغ رضوان و انجام همکاری‌های مشترک فرهنگی با این نهاد مردمی، برنامه‌های ویژه‌ای را در حوزه اجتماعی در نظر گرفته‌اند.

<:xml> 

 

به گزارش روابط عمومی ستادیه کشور، جواد غفاریان طوسی مدیر نمایندگی ستاددیه استان خراسان رضوی در تشریح جزییات این برنامه‌ها گفت: همکاری این نهاد مردمی و آستان قدس رضوی به لطف کرامات حضرت ثامن علیه‌السلام از گذشته‌های دور برقرار بوده و علاوه بر مشارکت در برگزاری جشن‌های  معنوی«زیر سایه خورشید» طرح «آزادی 88 زندانی جرایم غیرعمد» هر ساله با حضور پرشور جمع زیادی از خادمان شریف این بقعه مبارکه در سطح زندان‌های وکیل‌آباد و قوچان و گناباد و دیگر نامتگاه‌های استان خراسان رضوی برگزار شده و همچنان تداوم خواهد داشت.

صبحانه کاری مسئولین ستاددیه با کفشداران حرم رضوی

وی با بیان برنامه‌های ویژه ستاد دیه در طول روزهای ولادت حضرت معصومه (س) تا سالروز میلاد حضرت رضا (ع) افزود: برای نخستین بار ضمن موافقت با مستقر کرن صندوق ویژه جمع‌آوری وجوه برای آزادی زندانیان نیازمند مربوط به احکام غیرعمد قضایی، در سال جاری توفیق داریم نماهنگ‌های آموزشی مربوط به زندانیان جرایم غیرعمد را از طریق تلویزیون‌های بزرگ صحن‌های مقدس رضوی برای خیل زایران و شیفتگان آن امام همام پخش نماییم. روایتی بی‌واسطه از وضعیت سخت زندانیانی که نه با سوء نیت مجرمانه بلکه بر حسب یک اتفاق ناخواسته یا یک لحظه غفلت و یا در غالب موارد به دلیل جهل به قانون روانه زندان‌ها شده‌اند.

a

غفاریان‌طوسی، ادامه داد: علاوه بر آیین رهایی تعداد 88 محکوم زندانی آبرومند  تحت حمایت ستاد دیه که به رسم هر ساله در زندان مرکزی مشهد در روز میلاد امام رضا علیه‌اسلام برگزار خواهد شد، خوشبختانه به دنبال علاقمندی بالا و استقبال خوب خادمان صحن مطهر در صدد هستیم در طول دهه کرامت ضمن بازدید از اردوگاه حرفه‌آموزی چناران و رسیدگی رو در رو با زندانیان غیرعمد این مجموعه، در برنامه ویژه‌ای با همکاری مشترک اداره امور کفشداران حرم مطهر رضوی مهمان نوجوانان موجود در کانون اصلاح و تربیت مشهد باشیم.

وی یادآور شد: در صبحانه کاری با رییس و مسئولین اداره امور کفشداران تعیین شد، این مجموعه در کنار طرح‌های مصوب در توزیع بسته‌های متبرک در جمع این زندانیان و تقدیم دعوتنامه‌های غذای حضرتی به بخشی از زندانیان واجد شرایط در هیات خادمان آن بارگاه نورانی همیار و همراه اعضای ستاد دیه در این بازیدها باشند.

روایت آسیب‌های اجتماعی مددجویان غیرعمد در صحن‌های رضوی

مدیرعامل نمایندگی ستاددیه استان خراسان رضوی بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونت فرهنگی آستان قدس و تایید اداره تبلیغات اسلامی این مجموعه، برای نخستین بار معضلات روز جامعه و آسیب‌های بعضا غیرقابل جبران اجتماعی با محوریت نگاهی به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد نماهنگ‌های آموزشی این نهاد مردمی از طریق تلویزیون‌های پهن پیکر صحن‌های حرم رضوی پخش خواهد شد.

غفاریان طوسی در تشریح برنامه‌های ویژه اولین شب دهه کرامت گفت: مصادف با شب میلاد حضرت معصومه (س) در جمع 90 نفر از خدام آستان قدس رضوی پرونده 40 نفر از زندانیان تحت حمایت ستادیه بازخوانی و مقرر شدد دسته‌‌ای از خادمان در قالب انجام تحقیقات محلی و جمعی از این خدام نیز در حوزه مذاکره با شکات همیار ستاددیه در طول دهه کرامت باشند.  

بازخوانی پرونده‌ محکومان غیرعمد در جوار بارگاه رضوی

رضا خاکشور، عضو هیات امنا و مسئول گروه گروه تحقیق ستاددیه استان خراسان رضوی در این مراسم که در محل صحن انقلاب آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: این 40 فقره پرونده بیش از دیگر پرونده‌های ارجاعی نیازمند مرافقه و سازش هستند که امید است به برکت حضور خادمان امام رضا علیه‌السلام و به حرمت لباس خدمتی این عزیزان بسیاری از پرونده‌ها به مصالحه ختم شوند. اصلاح ذات البین در بین مسلمین همواره در قرآن و احادیث متواتر اسلامی مور تاکید قرار داشته است که جناب مقدس اردبیلی بر آن است که اگر فساد ذات البین به رها کردن پاره‌ای از امور واجب و یا انجام کارهای حرام بیانجامد، اصلاح ذات البین از راه امر به معروف و نهی از منکر واجب می‌شود.

وی تصریح کردد: البته تمامی این پرونده‌هایی که روند رسیدگی به آن‌ها به خدام شریف محول شده است، تنها به حل اختلاف منتهی نمی‌شود. ممکن است حقی زایل شده یا خسارتی معنوی و یا مجازاتی مادی برای کسی معین شده باشد که در این پرونده‌ها تلاش بیشتر به اخذ گذشت حداکثری و البته رضایتمندانه از شکات معطوف خواهد شد.

a

آزادی 8 هزار و 516 زندانی غیرعمد در استان خراسان‌رضوی

در ادامه این مراسم، جواد غفاریان طوسی مدیر نمایندگی ستاددیه استان هم با بیان جزییات مراسم «شکوه رضوان» آستان رضوی که با سخنرانی نماینده این مجموعه حمایتی در آستان صحن قدس رضوی برگزار خواهد شد، گفت: ستاد دیه خراسان رضوی به عنوان اولین ستادیه استانی از بدو تاسیس در سال 77 تا به امروز  زمینه آزادی 8 هزار و 516 زندانی جرایم غیرعم را فراهم کره است.

وی ادامه داد: کل بدهی این افراد رهایی یافته رقمی معادل 3 هزار و 130 میلیار ریال است که البته تمامی این مبلغ از سوی ستاد دیه پراخت نشه و درصد قابل توجهی از این اعتبار را شکات گذشت نموده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاددیه استان خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین آزادی‌های انجام گرفته نیز مربوط به سال 90 می‌باشد که در این تاریخ نیکوکاران نیک‌کردار با بذل کمک‌های خود زمینه آزادی یک‌هزار و 144 هزار نفر را فراهم کردند.

وی با اشاره به آمار آزادی‌های این مجموعه مرم نهاد در طول ایام ماه مباک رمضان گفت: به همت خیرین خداجوی استان در ماه مهمانی خدا با حضور در 16 جشن گلریزان برگزار شده در سطح استان زمینه آزادی تعداد 90 زندانی غیرعمد را فراهم کردند که از این جمع 2 مددجو را بانوان دربند تشکیل می‌دادند.

ستاددیه خراسان‌رضوی سال‌های 94 و 95 بالاترین آمار آزادی‌ را دارد

مدیر نمایندگی ستاددیه استان مردمی بودن این نهاد را بزرگترین مزیت مجموعه یاد کرد و افزود: در طول دو سال گذشته ستاد دیه استان خراسان رضوی در مجموع با آزادی 1829  بیشترین آمار آزادی‌ها را در کشور به خو اختصاص داده است که این برکت جز به لطف الهی و مساعدت همیشگی خیرین فراهم نشده است.

a

غفاریان طوسی با اشاره به آمار آزادی‌ها در سال جاری گفت: از هفتم فروردین ماه تا کنون تعداد 337 بدهکار غیربزهکار که به دلیل ناتوانی در پراخت دیه یا محکومیت‌های مالی غیرکلاهبراری در حبس حضور داشتند، فراهم شد که جالب است 65 درصد این افراد را زندانیان ناشی از صدور چک و تعهد مهریه شامل می‌شند.

مدیر نمایندگی ستاد یه استان خراسان‌رضوی با تقدیر از همیاری شکات خصوصی در تسریع روند آزادی زندانیان جرایم غیرعمد یادآور شد: با تلاش کمیته صلح و سازش این مجموعه حمایتی در چهار ماهه امسال اولیاءدم و طلبکاران با گذشت 25 درصدی از حقوق حقه‌ خودشان بیشترین نقش را در روند استخلاص این محکومان نیازمند داشتند. به طور کلی شکات پرونده‌ها در خط مقدم آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارند.

وی با بیان رشد 85 درصدی آزادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: سال 95 در بازه زمانی فروردین ماه تا پایان تیر تعداد 287 محبوس غیرعمد طعم شیرین آزادی را چشیدند که مجموع بدهی این افراد استخلاص یافته رقمی معادل 129 میلیار ریال بود.

حضور 781 زندانی غیرعمد در 12 زندان خراسان رضوی

غفاریان طوسی با اشاره به آمار حال حاضر زندانیان جرایم غیرعمد این استان گفت: هم‌اکنون تعداد 781 زندانی واجد شرایط در حبس حضور دارند که امید است ضمن توجه نهادهای ذیبرط فرهنگی و قضایی یه امر پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها ضمن کنترل ورودی‌ها در راستای آزادی حداکثری موجود‌های یاد شده اقدام نماییم.

 انتهای پیام /

۳ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۵۷
تعداد کلیک: ۲,۴۵۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 1.0  (1 رای)
  • ....
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴
  • 1
  • 0
    0

سلام. مادر من نزدیک ۱سال‌و‌نیم هستش تو زندان هستش جرمش هم مالی اعلام شده ستاد دیه میگه باید سند داشته باشین تا کمکتون کنیم خب کسایی که مثل ما سند ندارن باید چکار کنن اگر که سند داشتیم میزاشتیم تا مادرم بیاد بیرون یا اگر که خونه‌ی سند دار داشتیم میفروختیمش
و پول مردم رو میدادیم تا مادرم این همه مدت تو زندان نباشه ی فکری به حال آدمای مثل ما بکنین زندگیمون داغون شده


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.