English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

عایقی که روی سقف نشست اما زندگی دو خانواده را از هم پاشید

سرپرست خانواده‌ای ۴ نفره که با انجام کارهای خدماتی به امرار معاش می‌پرداخت، به دلیل یک بی احتیاطی حادثه آفرید؛ حادثه‌ای که او را روانه زندان و بسیاری از نزدیکانش را راهی بیمارستان کرد.

 

به گزارش ایسنا، «سلمان - ح» مددجو ۴۵ ساله اهوازی است که سال‌ها با کد یمین و عرق جبین از طریق قیرگونی و ایزوگام خانه‌ها برای معیشت خانواده خود کسب روزی حلال می‌کند، در روزهایی از زندگی که فشار مالی هم به او آمده بود با پیشنهاد یکی از بستگان مقرر می‌شود ضمن قبول دعوت آن‌ها برای یک ضیافت شام مشکل خانه آن‌ها را به دلیل ترک‌های روی سقف خانه قدیمی‌ آن فامیل نه چندان دور حل کند.

پس از انجام ایزوگام سقف منزل هنگامی که اقدام به تخیله گاز مایع موجود در کپسول می‌کند، به دلیل پراکنده شدن گاز مایع موجود درون حیاط و جرقه ناشی از جریان الکتریسیته، گاز در حیاط شعله‌ور شده و منجر به آتش سوزی می‌شود و به دنبال این حادثه فرزندان مددجو و فرزند شاکی که در این هنگام مشغول بازی در حیاط خانه بودند، با سوختگی شدید روانه بیمارستان می‌شوند.

هر چند خانواده شاکی پرونده در ابتدا قصد شکایت از مددجو را نداشتند اما پس از چندی به علت سنگینی مخارج و ناتوانی در تامین هزینه‌های درمانی ناچار به طرح شکایت علیه آقا سلمان شده و از مددجو مطالبه دیه اعضای آسیب دیده خود را می‌کنند که به دنبال این شکایت مددجو ۴۵ ساله در مقام نصاب ایزوگام، مقصر اصلی حادثه شناخته شده و محکوم به پرداخت دیه‌ای معادل دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال می‌شود.

ناتوانی در پرداخت کامل محکومٌ‌به یاد شده ناخواسته آقا سلمان را با اتهام "ایراد صدمه بدنی غیرعمدی منجر به سوختگی" و با وجود سه سر عائله از ابتدای اردیبهشت ماه روانه زندان سپیدار استان خوزستان می‌کند.

طبق نظر پزشکی قانونی، شاکی اصلی دچار سوختگی درجه دو در ناحیه صورت، گردن، قفسه سینه و شکم بوده و قطع برخی انگشتان و ساقط شدن دائمی ناخن و محدودیت شدید حرکتی دست چپ از عمده عوارض وارد شده بر او گزارش شده است.

طبق آخرین گزارش دریافتی از ستاد دیه خانواده مددجو تا به امروز به میزان ۴۰ میلیون برای خانواده شاکی هزینه پزشکی و درمانی پرداخت کرده‌اند اما هزینه‌های جراحی‌های زیبایی ایجاب می‌کند مصدومان این سانحه از حقوق خود کوتاه نیایند.

مددجوی یاد شده که فاقد هر گونه مال منقول و غیرمنقول ارزشمندی است طبق استعلام گروه تحقیق ستاد دیه استان خوزستان در تامین هزینه‌های درمان فرزندان خودش هم گرفتار شده تا چه برسد به تامین بدهی این مبلغ سنگین که به قول همسر زندانی یاد شده، داشتن تنها خمس آن می‌تواند زندگی‌شان را زیر و رو کند.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۵۵
تعداد کلیک: ۱,۷۹۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.