English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

واحد مصالحه شورای حل اختلاف ستاد دیه استان اردبیل افتتاح شد

با هدف احیای روحیه گذشت در جامعه و کاهش مبلغ بدهی برخی زندانیان جرایم غیرعمد واحد صلح و سازش ستاددیه اردبیل با حمایت جمعی از هنرمندان، ورزشکاران و دیگر چهره‌های استانی افتتاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، واحد مصالحه شواری حل اختلاف نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل، ناصر عتباتی دادستان دادسرای عمومی وانقلاب و شهباز ابراهیمی خوجین معاون قضایی دادگستری کل استان اردبیل در امور شوراهای حل اختلاف در محل این مجموعه حمایتی افتتاح و مقرر گردید با جذب چهره‌های مردمی و معتمدین محلی و نام‌آروان استانی  به طور تخصصی در جهت اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات، طلبکاران و اولیاءدم اقدام گردد.

رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه استان اردبیل در آیین افتتاحیه این مرکز گفت:  امید است با این تدبیر ضمن استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تبلیغ شایسته فرهنگ اصلاح و گذشت در استان اقدامات موثری در راستای ایجاد صلح و سازش بین طلبکار و بدهکار اقدامات شایسته‌ای را شاهد باشیم تا از این محل با کاهش جمعیت کیفری زندانها در وهله نخست و در ادامه عملی کردن امر پیشگیری، از وقوع بسیاری جرائم در سایه موانست بیشتر ممانعت به عمل آوریم.

او افزود: یکی از عمده مشکلات مجموعه قضایی در استان حبس تعداد زیادی از بدهکاران مالی است که جرمی بر حسب سوءنیت مجرمانه و نیات بزهکارانه مرتکب نشده‌اند و تنها به خاطر یک بدهی مالی غیر کلاهبرداری در زندان حضور دارند.

قاصدی تعداد زندانیان مالی غیرکلاهبرداری استان اردبیل را 630  نفر اعلام کرد و گفت: مبلغ بدهی این افراد رقمی بالغ بر 900 میلیارد ریال است که از این تعداد 351 محبوس واجد شرایط دریافت کمک ستاددیه  هستندکه آزادی این جمعیت یاد شده تنها نیازمند تامین مبلغی معادل 9 میلیارد تومان است.

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تعداد 76 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با مبلغ بدهی 30 میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند که می‌توان گفت بخش عمده این اعتبار از محل کمک‌های مردمی تامین شده است.

انتهای پیام /

۱۹ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۵۴
تعداد کلیک: ۲,۱۲۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.