English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آیین رهایی دو زندانی غیرعمد شهرستان باوی برگزار شد

کمک 250 میلیون ریالی خیرین ملاثانی و شیبانی زمینه آزادی دو سرپرست بدهکار دیه ناشی از جرایم غیرعمد را فراهم کرد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور،  باوی یکی از شهرستان‌های استان خوزستان است که خیرین خداجوی آن در بخش مرکزی و همچنین در سطح دهستان‌های ویس همواره با برگزاری آیین‌های گلریزان دستگیر مددجویانی هستند که از این منطقه، در پی وقوع اتفاقی ناخواسته روانه زندان می‌شوند.

در همین راستا مراسم گلریزانی با حضور حیدر کاظمی فرماندار، سید قادر موسوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باوی، حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا  مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خوزستان و جمعی از خیرین برگزار شد.

مدیر نمایندگی ستاددیه استان در این مراسم سنتی گفت: از نگاه مکتب اسلام، کمک به هم نوع نه در قالب صرفا یک امر حسنه بلکه در شرایطی تحت عنوان یک ضرورت، توصیه و تاکید شده است. در شرایطی که مشکلات شخصی دامنگیر یک خانواده باشد و همین مشکل سلامت روانی و شخصیتی آن‌ها را لکه دار کند، این معضل بدون شک در ادامه قوام یک جامعه را هم ممکن است با آسیب‌های جدی همراه سازد که در این وضعیت حمایت از همنوع و هم کیش یک امر واجب هم تفسیر می‌شود.

وی ادامه داد: در مکتب اهل بیت علیهم‌السلام مگر می‌شود کسی هم آیین خود را ببیند و نسبت به او بی‌تفاوت باشد. طبق روایات متواتر دینی و احادیث متعدد ائمه معصومین نمی‌شود کسی از ما درد داشته باشد و ما احساس درد نکنیم. ما پیروان آیینی هستیم که امیر و مولای آن کشیدن خلخال از پای یک زن یهودی را هم بر نمی‌تابد و مرگ یک مسلمان را در پی وقوع یک چنین اتفاق تلخی مردود نمی‌شمارد.

وی با تاکید بر اینکه جشن گلریزان می‌تواند تحکیم‎‌بخش فرهنگ عمومی در حوزه مشارکت بیشتر جوانان در در جامعه باشد، افزود: در کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد، مردم همیشه به طور خودجوش پیشگام بوده و جالب است به اطلاع شما برسانم تنها در سال گذشته، با همت سبز خیرین و با اتکا به همین منبع توفیق داشتیم ارمغان بخش آزادی ۳۰۰ زندانی نیازمند و آبرومند باشیم.

گفتنی است، در این مراسم نیکوکاران شهرستان‌ باوی، مبلغی معادل ۲۵۰ میلیون ریال را به منظور کمک در آزادی زندانیان واجد شرایط، به ستاد دیه اهدا کردند.

انتهای پیام /

 

۱۸ تیر ۱۳۹۶ ۱۰:۲۸
تعداد کلیک: ۱,۷۷۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.