English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گذشت 170 میلیاردی بدهی مجرمان غیرعمد کهگیلویه و بویراحمدی

مدیرکل زندان‌های کهگیویه و بویراحمد گفت: با نفوذ و مداخله ریش‌سفیدان طوایف کهگیلویه و بویراحمد، 170 میلیارد ریال تخفیف برای مجرمان غیرعمد این استان لحاظ شد.

 

اکبر محبی، در همایش گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیرعمدی که با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد با اشاره به تاریخچه برگزاری جشن گلریزان اظهار داشت: جشن گلریزان از زمان‌های قدیم در ایران رایج بود و در این جشن پهلوانان با تجمع و استفاده از نام و شهرت خود نسبت به جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه برای مردم نیازمند و درماندگان همچنین کسانی که دچار مشکلاتی می‌شدند، اقدام می‌کردند.

وی با بیان اینکه زندان جایگاه انسان‌های متخلف و مجرم است، افزود: زندان جایگاه انسان‌های مجرمی بوده که مرتکب جرائم عمدی از جمله قتل، غارت، سرقت، درگیری و دیگر اعمال عمدی غیرقانونی می‌شود.

محبی ادامه داد: متأسفانه بعضی افراد جامعه نیز دچار جرائم غیرعمدی از جمله صدور چک بلامحل و تصادفات شده و بخشی دیگر نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه به زندان انتقال داده می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این خصوص دولت بر اساس قانون قادر به کمک به این افراد نیست و افراد خیر می‌توانند در راستای برطرف کردن مشکلات این افراد به آنها کمک کنند.

محبی ادامه داد: بعضی دیگر از افراد نیز به دلیل ضمانت برای دریافت وام توسط دیگران با مشکل مواجه شده و به صورت غیرعمد مرتکب جرم می‌شوند.

وی عدم پرداخت نفقه توسط مردان را نیز از دیگر جرائم غیرعمد عنوان کرد و گفت: در صورت وجود اختلاف در زندگی زناشویی و عدم توانایی مرد در پرداخت نفقه وی بر اساس قانون زندانی می‌شود.

محبی با بیان اینکه برگزاری و استقبال از جشن گلریزان در کهگیلویه و بویراحمد بسیار کمرنگ است، یادآور شد: برگزاری جشن گلریزان در استان کمرنگ بوده که این مسئله باید فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در راستای کمک به برطرف شدن مشکلات زندانیان غیرعمد راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این راهکارها استفاده از نفوذ بزرگان و ریش‌سفیدان طوایف مختلف استان است.

محبی با بیان اینکه تا سال گذشته 240 زندانی غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته، خاطرنشان کرد: این افراد در مجموع حدود 24 میلیارد تومان بدهی داشته‌اند که افزون بر 17 میلیارد تومان را مددکاران اجتماعی با مداخله ریش‌سفیدان و بزرگان طوایف از شاکیان تخفیف گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: مابقی این مبلغ از طریق وام و کمک‌های بلاعوض از کمک‌های خیرین که درصد زیادی از آنها را خیرین خارج از استان تشکیل داده‌اند، پرداخت شد.

۳ آبان ۱۳۹۳ ۰۸:۱۵
تعداد کلیک: ۲,۳۲۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.