English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نیکوکاران نقش مهمی در کاهش جمعیت زندان‌ها دارند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به استقبال بالای خیرین از جشن‌های گلریزان ویژه ماه رمضان گفت: نیکوکاران همواره نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها داشته و دارند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور ، قاسم عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان اراک که با حضور معاون ستاد دیه کشور برگزار شد، گفت: هم اکنون ۱۹۴ زندانی جرایم غیرعمد در استان مرکزی تحمل حبس می‌کنند که مجموع بدهی این افراد رقمی معادل ۱۷میلیارد تومان است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون با همت خیرین خداجوی استانی و کشوری تعداد ۶۰ زندانی نیازمند محکوم به جرائم غیرعمد در استان مرکزی از بند آزاد شده‌اند و  در حال حاضر هم ۴۳ پرونده در ستاد دیه در حال بررسی است که از این پروندهای مفتوح روند رسیدگی در مراحل پایانی قرار داشته و این افراد واجد شرایط طی روزهای آینده از بند حبس استخلاص خواهند یافت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای ماه رمضان سال جاری نیز تا به امروز 4 جشن گلریزان در شهرستان‌های ساوه، محلات، خمین و اراک برگزار شده است که در این آیین‌ها نیکوکاران کمکی در حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه کمک کرده اند که ۱۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ تنها در شهرستان اراک جمع‌آوری شده است.

در ادامه این مراسم، علی مهربان معاون اداری مالی ستاددیه کشور در سخنانی اظهار کرد: ۱۳ هزار زندانی در حال حاضر به دلیل مشکلات مالی ناشی از جرایم غیرکلاهبرداری در زندان بسرمی‌برند که این آمار بیشترین طیف ۱۵ هزار زندانی جرایم غیر عمد زندان‌های کشور را شامل می‌شود.

معاون اداری مالی و ستاد دیه کشور ادامه داد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون، ۳۰۰ جشن گلریزان در سراسر کشور برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار شده است که پیش بینی می‌شود با کمک‌های جمع آوری شده در این مراسم زمینه آزادی 2 هزار زندانی تحت حمایت ستاددیه فراهم شود.

وی اعلام کرد: به واسطه کمک‌های مردمی از آغاز فعالیت این ستاد مردمی در سال 69 تا به امروز زمینه آزادی ۱۰۵ هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور فراهم شده است.

انتهای پیام /

۳ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۲۳
تعداد کلیک: ۱,۷۴۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.