English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک ٦٠ میلیارد تومانی خیرین در ماه رمضان

ستادهای دیه در سراسر کشور در ماه رمضان امسال با برپایی بیش از ٣٠٠ جشن گلریزان و جمع‌آوری مبلغی معادل ٦٠میلیارد تومان زمینه آزادی قریب به 2 هزار زندانی جرایم غیرعمد را تاکنون فراهم کرده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار یکی از برنامه های ثابتی است که ستادهای دیه استانی همه ساله شروع ماه ضیافت الهی و با مشارکت خیران نسبت به برگزاری آن اقدام می‌کنند.

گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمدی است که بدون پشتوانه مالی و به دلیل وقوع حادثه ای غیرقابل پیش‌بینی سر از زندان درآوررده‌اند؛ افرادی که سوء سابقه کیفری نداشته و هیچ عنوان عمدی در پرونده‌شان ثبت و ضبط نیست.

سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور روز چهارشنبه به همین منظور در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار قضایی ایرنا، گفت: همکاری خیرین خداجوی ایران اسلامی در برپایی باشکوه این آیین‌ های سنتی با ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان، همه ساله نوید آزادی را به خانواده‌هایی داده که از حضور سرپرست یا یکی از اعضای خانه‌شان بر حسب داشتن یک بدهی مالی غیرکلاهبرداری یا محکومیت به پرداخت دیه ناشی از تصادف رانندگی یا حوادث کارگاهی محروم هستند.

به گفته وی، ستاد دیه با برپایی جشن‌ های گلریزان علاوه بر احیای روحیه انفاق و همچنین آگاهی‌بخشی در راستای پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها، گام موثری را در آزادی زندانیان غیرعمد و کاهش جمعیت زندان‌های کشور برداشته است‌.

جولایی تصریح کرد: سال گذشته تنها در ماه رمضان از 278 جشن گلریزان مبلغی معادل ٤٠٠ میلیارد ریال جمع‌آوری‌شد که به برکت این وجوه مردمی طعم شیرین آزادی به افراد و خانواده‌های بسیاری چشیده شد. سال گذشته در مجموع 9 هزار و 413 زندانی جرائم غیر عمد به دنبال ١٢ ماه تلاش مجموعه این نهاد حمایتی با مجموع بدهی بیش از 742 میلیارد تومان از زندان‌های کشور آزاد شدند.

به گزارش ایرنا ، ستاد دیه کشور در شهریور سال 69 با برپایی اولین جشن گلریزان در محل اتاق بازرگانی به همت شهید لاجوردی به عنوان یک نهاد خیریه تاسیس شد و در سال 76 با یک ساختار جدید و البته مردمی شروع به فعالیت کرد.

این ستاد مردمی در حال حاضر در 32 استان کشور فعال است که نتیجه این ٢٧ سال سابقه خدمتی تا به امروز ، آزادی بیش از ١٠٥ هزار زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری از سطح ندامتگاه‌ های کشور بوده است.

انتهای پیام /

۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۷:۲۷
تعداد کلیک: ۱,۶۵۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (2 رای)
  • امیرحسین دشتی زاده
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۸:۴۳
  • 0
  • 0
    1

از خیرین محترم خواهشمنداست لطفا در صورت امکان به امیرحسین دشتی زاده متولد ۷۳ که به دلیل مشکل مالی در زندان به سر میبرد کمک نمایید.

  • سعید
  • ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۱:۴۰
  • 0
  • 0
    0

سلام خیرین عزیز من یک ادم کارگر ساده هستم زنم برای زایمان بردم بیمارستان عملش کردن خراب عملش کرده بودن حالب چپ کلیه اش کنده شده بود من تا۲ماه بردم دکتر سنو گرفتیم عکس گرفتیم گفتن خوب میشه بعد رفتیم پیش یک دکتر دیگه گفت لوله چپ کلیه اش کنده شده گفت هزینه
عملش ۱۰ملیون میشه گفتم کارگرم ندارم خلاصه اینو اونور کردم ۸ملیون هزینه عمل گرفتن نزدیک ۳ملیون خرج قرصاو عکس رنگی سنو شد از اینور اونور قرض کردم خلاصه خرج عملشو دادم بعد چند روز کله بچه ام کلا اب گرفت باد کرد بعد بچه مو بردم پیش ۴دکتر گفتن موقع ز


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.