English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 105 هزار زندانی از ابتدای تاسیس ستاددیه

معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای تاسسی ستاددیه در سال 69 تا به امروز بیش از 105 هزار زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری از بند حبس رهایی یافته‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مجید احسانی در آیین گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شهر بوشهر اظهار کرد: یکی از وظایف و رسالت های اصلی ستاد دیه، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و افرادی است که به عنوان مجرم براثر اتفاق، حادثه و سهل انگاری وارد زندان می شوند.

معاون اجرایی ستاددیه کشور اضافه کرد: در این ارتباط این ستاد در 27 سال گذشته زمینه آزادی بیش از 105 زندانی جرائم غیرعمد را در کشور فراهم شده و به سال گذشته تنها ستاد دیه در سال گذشته 9 هزار و 143نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را در کشور از زندان آزاد کرد.

وی، میزان بدهی این زندانیان را هفت هزارو 420 میلیارد ریال اعلام کرد و گقت: از این میزان 2 هزارو 710 میلیارد ریال را اولیای دم و شاکیان بعنوان بزرگترین خیران گذشت کردند.

احسانی افزود: فرهنگسازی عمومی دربخشهای مختلف برای پیشگیری از ورود افراد به زندانها از تکالیف اصلی ستاد دیه است.

معاون اجرایی ستاد دیه کشور یادآور شد: در بحث قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی رعایت فرهنگ ترافیکی راهکاری برای کاهش وقوع جرائم است.

احسانی با بیان اینکه در مورد مهریه تاکید عالمان دینی براین است که باید مهریه های معقولی تعیین شود گفت: امروزتعداد زیادی از زندانیان به دلیل نداشتن توانایی لازم در پرداخت مهریه در زندانها بسر می برند که این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی در باره حوادث کارگاهی گفت: به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات ایمنی کار شاهد وقوع حوادثی هستیم که تعدادی از این افراد وارد زندان، تعدادی از بین می روند و یا مصدوم می شوند.

احسانی با بیان اینکه بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد در کشور را زندانیان جرائم مالی تشکیل می دهند اظهار کرد: در شرایط کنونی بسیاری از افراد با رویای یک شبه پولدار شدن بدون تجربه وآشنایی با قواعد و قوانین دست به فعالیت مالی می زنند و در زمان کوتاهی به دلیل بدهکاری، ضمانت وموارد دیگر راهی زندان می شوند.

وی یکی از اقدامهای مهم ستاد دیه کشور را تلاش برای تصویب قانون اجرایی بیمه شخص ثالث در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: این قانون پس از 18 سال فعالیت مستمر ستاد دیه و با عنایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت 95 به تصویب مجلس رسید.

احسانی یادآور شد: اگر این قانون تصویب نمی شد امروز هزاران نفر زندانی محکوم به دیه حوادث رانندگی در زندانها وجود داشتند که با تصویب این قانون و تکالیفی که برای شرکتهای بیمه و صندوق تامین خسارت بدنه تعیین شده تعداد زندانیان محکوم در این زمینه بسیار اندک است و تلاش می شود همین تعداد نیز آزاد شوند.

وی در باره موتورسواران گفت: در زمان حاضر 10میلیون و 800 دستگاه موتورسیکلت و یا موتورسوار در کشور وجود دارد که بیش از 95 درصد آنها فاقد بیمه نامه هستند.

احسانی افزود: با تعاملاتی که صندوق تامین خسارت بدنه با شرکتهای بیمه دارد، جریمه دیر کرد موتورسواران را از ابتدای تیرماه به مدت سه ماه گذشت کرده است.

وی حق بیمه موتورسیکلت را 2میلیون و 500 هزار ریال عنوان کرد و گفت: به دلیل بیمه نکردن موتورسیکلت در سالهای گذشته این وسیله نقلیه مشمول یک سال جریمه دیرکرد حق بیمه می شوند.

احسانی یادآور شد: برهمین اساس با درایت هیات نظارت صندوق تامین خسارت بدنه و مدیرعامل این صندوق این تمهیدات فراهم شده که آن جریمه مورد بخشش واقع شود و افراد می توانند به صورت اقساط به شرکتهای بیمه مراجعه کنند و بیمه نامه را دریافت کنند.

انتهای پیام /

۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۱۴
تعداد کلیک: ۱,۴۸۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.