English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مراسم گلریزان آیین آبرو خریدن است

امام جمعه شهرستان انار گفت: مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، آیین آبرو خریدن برای دربندان دردمندی است که ناخواسته روانه حبس شده‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به مناسبت لیالی قدر جشن گلریزان شهرستان انار با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری ، رئیس زندان رفسنجان و تعدادی از خیرین  به منظور کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان در محل کاروانسرای بزرگ برگزار شد.

  در این مراسم حجت‌الاسلام حسن منتظری، امام جمعه انار ضمن تقدیر از ستاد دیه و دستگاه قضایی شهرستان در برپایی این مراسم گفت: شرکت در این آیین معنوی و سامان دادن به وضعیت خانواده‌هایی که سرپرست خود را به علت یک حادثه غیرعمدی و ناتوانی در پرداخت دیه از دست داده‌اند، منزلت فراوانی دارد که به یقین ارزش آن طبق تاکید قرآن تنها در نزد خداوند قابل شمارش است و پاداشش هم تنها در نزد اوست.

وی  با بیان اینکه گلریزان یک سنت الهی است گفت: این مراسم جشن آبرو خریدن برای دربندان درمند و آبرومندی است و این حرکت خیرخواهانه نزد خداوند فضیلت بسیار زیادی دارد. چرا که غالب این محبوسان نا با سوء نیت مجرمانه بلکه بر حسب اتفاق غیرقابل پیش‌بینی یا وقوع یک حادثه روانه زندان شده‌اند.

در ادامه این مراسم، محمد حسینی رئیس دادگستری شهرستان انار گفت: هرساله به همت ستاد دیه مراسمی تحت عنوان جشن گلریزان برای پرداخت دیات زندانیانی که جرایم غیر عمد دارند برگزار می‌شود این امر فارغ از مساعدت از افرادی که تنها بر حسب ناتوانی مالی در پرداخت دیه یا بدهی در زندان هستند، موجبات احیای روحیه انفاق و دستگیری از همنوعان را در کشور فراهم می‌سازد.

وی در خصوص آمار تعداد زندانیان زندان رفسنجان یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ نفر زندانی در ندامتگاه رفسنجان هستند که از این تعداد ۳۵ نفر محبوسان شهرستان انار می‌باشند.

حسینی با بیان اینکه در سال گذشته قریب ۸۰ میلیون تومان از جشن گلریزان در انار جمع‌آوری شده است، گفت: تمامی این وجوهات ضمن ثبت و ضبط شدن به حساب ستاد دیه نمایندگی استان واریز شده است. یقینا این پول محفوظ است و زندانیان واجد شرایط شهرستان انار در اولویت خواهند بود.

رئیس دادگستری انار در ادامه ابراز امیدواری کرد امسال با کمک خیرین، مبلغ مورد نیاز برای آزادی 2 تن از زندانیان اناری که به علت جرایم غیرعمد در زندان هستند فراهم شود.

انتهای پیام /

۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۴۹
تعداد کلیک: ۲,۰۲۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.