English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

توجه به مشکلات اجتماعی در اولویت ستاد دیه قرار گیرد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیه گفت: رسیدگی به مشکلات امت اسلامی و تلاش در حل آسیب‌های اجتماعی مؤمنان در اولویت ستاد دیه قرار گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، ، آیت‌ الله سید محمد سعیدی، امام جمعه شهر قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیه در دیدار با اعضای ستاد دیه کشور که در محل سالن محراب این مکان مقدس برگزار شد، گفت: ستاد دیه در بررسی احراز صلاحیت زندانیان جرایم غیرعمد برای پرداخت تسهیلات به آن‌ها هر اندازه که دغدغه دارد، شایسته است این میزان تلاش‌ را به حوزه پیشگیری از ابتلاء این افراد به ارتکاب یک چنین جرایمی نیز معطوف کند.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی تمام کارهای خیر باید در قالب صیانت‌شده‌ای اجرا و عملی شود، اظهار کرد: مجریان اقدامات خیرخواهانه که به‌نوعی جنس کارشان با مبانی جامعه اسلامی در ارتباط است، باید توجه داشته باشند در مسیر لوازم اجرایی آسیبی متوجه اصل امر خیر نباشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها یکی از اولویت‌های ستادهای خیریه از جمله ستاد دیه کشور را رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد که متوجه مؤمنان است و افزود: ستاد دیه کشور در بررسی صلاحیت‌های زندانیان برای پرداخت دیه باید توجه داشته باشد که برخی از متهمان هستند که نه تنها جرم آنان غیرعمدی بوده بلکه این جرم از سوی دیگران متوجه آنان شده است.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: برخی از جرائم در نظام حقوقی وجود دارد که متهم پرونده خود مرتکب جرم نشده بلکه متهم  فقط در نقطه‌ای قرارگرفته است که جرم متوجه او بوده این نیز بدون شک غیر عمد است.

امام جمعه قم با اشاره به این‌که تشکر عملی آزادشدگان از سوی ستاد دیه کشور الگوی شکرگزاری آن‌ها است، گفت: آزادشدگان از سوی ستاد دیه کشور بر اساس پیگرد عاطفی و دینی ستاد دیه کشور باید خود بانی آزادی دیگر زندانیان غیر عمد شوند.

آیت‌الله سعیدی در ادامه با اشاره به زمینه‌های ممکن برای سوء استفاده خاطیان تصریح کرد: ستاد دیه در بررسی‌های خود دقت داشته باشد که این آزادی نباید زمینه آرامش روانی ایجاد جرم را فراهم آورد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها یادآور شد: ستاد دیه کشور باید آزادی آن دسته از زندانیان را که آزادی آن‌ها موجب ایجاد اشتغال و رونق بازار کسب کار می‌شود در اولویت قرار دهد زیرا آزاد شدن این افراد از وقوع جرائم بعدی در اثر بیکاری جلوگیری کرده و خود زمینه ای برای پیشگیری از سایر جرائم می‌شود.

a1

انتهای پیام/

۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ۱۸:۱۴
تعداد کلیک: ۱,۸۵۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • محسن روحانیان
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۲۹
  • 0
  • 0
    0

بسمه تعالی در نیمه دوم سال 1392 قتلهایی در ایران توسط منافقین و عوامل نفوذی سرویسهای جاسوسی خارجی اتفاق افتاد. آن زمان متوجه این قتلها شدم و در اواخر سال 92 در مورد این قتلها مطالبی را به مسئولین اطلاعاتی کشور اعلام نمودم و امر به معروف و نهی از منکر نمودم
که خلاصه آن به قرار ذیل است : 1- قتل 3 خبرنگار جوان با مسمومیت. این قتلها سه ویژگی داشت : هر3 خبرنگار زیر40 سال سن داشتند، درعرض 18 روز به قتل رسیدند (از18 شهریور تا 5 مهر) و هر سه با مسمومیت 2- قتل 3 نفرازشورای مرکزی جمعیت موتلفه . سوال


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.