English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی۹۴ زندانی غیرعمد همدانی در 6 ماه نخست امسال

مدیرکل زندان‌های همدان از آزادی ۹۴ زندانی جرایم غیرعمد در 6 ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حسن محمدیاری رئیس هیئت مدیره ستاددیه استان همدان در گفت‌وگو با «حمایت» اظهار کرد: این تعداد زندانی واجدشرایط با کمک ستاد دیه آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندانهای استان همدان در ادامه به ارایه گزارشی از عملکرد ۶ ماه نخست امسال ستاد دیه استان همدان پرداخت و گفت: میزان بدهی این افراد ۸۰ میلیارد ریال بوده‌است. از تعداد کل مددجویان آزاد شده که ۵ نفر زن و ۸۹ نفر مرد بودند، ۳۵ نفر محکوم به پرداخت دیه و ۵۹ نفر دیگر محکومان مالی غیر کلاهبرداری و غیر بزهکاری بوده‌اند.

وی محل سایر کمک‌های رسیده برای آزادی این زندانیان را بیمه  وام صندوق تامین خسارت‌های بدنی‌، کمک بلاعوض استانی و ستاد مرکز و همچنین وام بانکی عنوان کرد و افزود: در مراحل رسیدگی به پرونده مددجویان از شکات آنان نیز مبلغی بیش از ۲۴ میلیارد و ۴۴۶ میلیون ریال گذشت رضایتمندانه اخذ شد. در این میان تعدادی از این افراد در بند با کمک بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۴۸میلیون ریال از سوی بیمه آزاد شدند. همچنین میزان دریافت وام بانکی ۱۱ میلیارد و ۵۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال بوده‌است.

محمدیاری میزان مساعدت صندوق تامین خسارت‌های بدنی در این مدت را ۱۵ میلیارد و ۹ میلیون و ۲۳۵هزار و ۷۶۲ ریال خواند و اظهار کرد: بقیه بدهی به صورت بلاعوض و آورده زندانیان تامین شده‌است.

 کمک اداره‌های دولتی، خیران و بانک‌ها برای آزادی زندانیان

محمدیاری با بیان اینکه در آزادی مددجویان ستاد دیه، اداره‌های دولتی نیز سهیم بوده‌اند، خاطرنشان کرد: این اداره‌‌ها همکاری بسیار مطلوبی داشتند. همچنین خیران استان و بانک‌های عامل ملت، تجارت، صادرات و رفاه در این امر خداپسندانه شرکت موثر داشتند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به بررسی عملکرد شش ماهه نخست امسال بخش فرهنگی و تربیتی این مجموعه پرداخت و گفت: در بخش برنامه‌های قرآنی هزار و ۴۱۹ نفر مددجو در رشته روخوانی، ۹۰۱ نفر در رشته روانخوانی، ۴۷۵ نفر در رشته تجوید، ۳۸۹ نفر در رشته صوت و لحن، ۷۲ نفر در رشته حفظ، ۱۰۶ نفر قرائت تخصصی و ۲۵۱ نفر در رشته اذان حضور فعال داشتند.

این مقام مسئول یادآور شد: در اجرای این برنامه‌ها ۱۷ مربی قرآن و ۲۸ روحانی به صورت تمام وقت در زندان‌های استان مشغول به فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی هستند. همچنین ۷ هیئت محبان اهل بیت(ع) در زندان‌های استان به برگزاری مراسم‌ متعدد مذهبی، دعای توسل، کمیل، ندبه و زیارت عاشورا می‌پردازند.

 اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی و هنری

محمدیاری ادامه داد: مسابقه‌های کتابخوانی نیز با موضوع‌های مذهبی، داستانی، رمان، علمی، سیره ائمه(ع)، تفسیر سوره‌های نور، یوسف و لقمان، در کرانه غدیر، حدیث روشنی، زندگینامه امامان(ع) و علوم ورزشی برگزار شده که هزار و ۶۰۲ نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند و ۸۹ نفر هم به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه هزار و ۸۰ مترمربع فضای آموزشی برای فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و هنری در زندان‌های استان وجود دارد، افزود: فضای نمازخانه هم هزار و ۷۲۹ مترمربع است که ظرفیت پذیرش ۹ هزار و ۴۴۵ نفر را دارد. در این میان ۶ هزار و۳۰۰ روزنامه و مجله هم با ۱۳ عنوان در زندان‌های استان توزیع می‌شود. همچنین ۵ گروه نمایش خیابانی در زندان‌های استان فعالیت دارند که ۱۰ برنامه در داخل زندان و یک برنامه در خارج از زندان اجرا کرده‌اند. ۹ گروه تئا‌تر خیابانی هم در زندان‌های استان وجود دارند که ۲۱ اجرا در زندان داشته‌اند.

محمدیاری در ادامه سخنانش درباره آثار هنری زندانیان نیز اظهار کرد: در بخش نقاشی و گرافیک ۷۰ اثر و خطاطی و تذهیب ۳۰ اثر از زندانیان این استان در ۵ نمایشگاه آثار هنری به معرض نمایش گذاشته شد. ۶۷۰ نفر از مددجویان نیز از این نمایشگاه بازدید کردند. در این زمینه ۲ کلاس هنرهای تجسمی، ۴ کلاس هنری‌های نمایشی، ۱۲ کلاس موسیقی نیز تشکیل شده و ۱۵۰ نفر در این دوره از کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان همدان برگزاری مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم کارکنان و سربازان وظیفه به میزبانی همدان و با شرکت ۹ استان را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی انجام شده برشمرد و یادآورشد: عنوان‌های کسب شده در جشنواره‌ها و مسابقات کشوری و منطقه‌ای از سوی زندانیان و کارکنان این استان، کسب دو مقام بازیگری تئا‌تر در جشنواره نمایشنامه‌خوانی، مقام دوم کشوری سازمان زندانها در رشته خوشنویسی، تقدیر ویژه برای نقاشی در جشنواره کشوری سازمان زندانها، مقام دوم عکاسی کشوری این سازمان و کسب مقام نخست رشته قرائت کارکنان و سربازان در مسابقات منطقه‌ای کارکنان بوده‌است.

 ارایه مشاور به ۲۳۱ زندانی

محمدیاری در بخشی دیگر از این گفت‌وگو به عملکرد شش ماهه نخست امسال مرکز مراقبت بعد از خروج اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی ۱۸۶ پرونده برای مددجویان تشکیل شده و ۱۵۷ مورد خدمات مشاوره و مددکاری هم ارایه شده‌است. ۲۳۱ زندانی هم خدمات اشتغال و حرفه‌آموزی دریافت کرده‏اند.

وی ادامه داد: ۷۴ مددجو نیز به مراکز حمایتی و درمانی معرفی شده‌اند. از محل سکونت و وضعیت زندگی ۳۹ مددجو هم بازدید و سرکشی شده و ۵۶ نفر هم به منظور دریافت تسهیلات شناسایی شدند. در این میان ۲۳ مددجو نیز وام اشتغال دریافت کرده‌اند.

۳۰ مهر ۱۳۹۳ ۰۹:۴۷
تعداد کلیک: ۲,۳۲۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.