English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

وجود 140 داماد بدهکار مهریه در زندان‌های استان کرمان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در مراسم گلریزان شهرستان شهربابک گفت: از جمع 260 نفری زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان تعداد 140 مددجو بابت ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان حضور دارند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاددیه این استان با اشاره به عملکر این نهاد مردمی در راستای آزادی مددجویان واجد شرایط اظهار کرد: در چند سال گذشته برای آزادی ۲۶۴۸ زندانی جرائم غیرعمد در استان مبلغی بیش از ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشن‌های گلریزان در دیار کریمان علاوه بر جذب کمک‌های مردمی تکیه بر امر آموزش، فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرم است که برای این منظور از ابتدای ماه مبارک در تمامی همایش‌هایی که به طور پیوسته هر شب میزبان آن هستیم و از معبر امواج تلویزیونی هم پخش می‌شود همواره از یک کارشناس در تبیین و تبلیغ این مهم بهره‌ گرفته‌ایم.

وی ضمن بیان این نکته که شهربابک کمترین آمار زندانی جرائم غیر عمد در استان را دارد گفت: در این شهرستان ۶ زندانی جرائم غیر عمد هم اکنون در زندان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی این دسته از زندانیان مبلغی معادل ۴۳۹ میلیون تومان نیاز است .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اعلام کرد: ظرف چند سال گذشته ۵۹ نفر زندانی جرائم غیر عمد در شهربابک آزاد شده است که ۲۳ نفر از آن‌ها بدهکار دیه و ۳۶ نفر دیگر هم بدهکار محکومیت‌های مالی بوده‌اند که برای آزادی آنها ۸۵۰ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: ستاد دیه استان در بخش درمان و پرداخت هزینه‌های مالی خیلی خوب کار کرده است اما در حوزه پیشگیری با توجه به فعالیت‌ها و کارهای زیادی که انجام گرفته همچنان نیازمند یک همیاری همگانی هستیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت: سال گذشته در شهرستان شهربابک ۳۳ میلیون تومان جمع آوری و به ستاد دیه استان تحویل داده شد و ستاد دیه با پرداخت ۱۰۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان زمینه آزادی ۵ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شهربابک را فراهم کرد.

وی با تقدیر از همیاری خیرین در برگزاری جشن‌های گلریزان ویژه ماه مبارک رمضان گفت: امسال میزان همکاری‌ها برای برپایی سنت حسته گلریزان آزادی بسیار مطلوب بوده و به عنوان نمونه در جشن گلریزانی که با حضور جمع زیادی از خیرین در شهرستان زرند برگزار شد، مبلغی معادل یک میلیارد و 100 میلیون ریال جمع‌آوری شد که این اعتبار در راستای استخلاص 16 مددجوی جرایم غیرعمد این شهرستان صرف خواهد شد. البته مبلغ بدهی این افراد بیش از این رقم می‌باشد که امید است مابقی اعتبار هم تا پیایان ماه مبارک با حمایت خیرین استانی و کشوری فراهم گردد.

انتهای پیام /

۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۰۰
تعداد کلیک: ۱,۷۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.