English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 40 میلیاردی خیرین اردبیلی به زندانیان جرایم غیرعمد

نیکوکاران اردبیلی در جشن گلریزان ستاددیه این استان با اهدای مبلغی معادل 40 میلیارد ریال شگفتی آفریدند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور،  جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با حضور حجت‌الاسلام علی قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه، یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس ستاددیه، مجید خدابخش استاندار، حمید لطف‌الهیان شهردار، ناصر عتباتی دادستان اردبیل، مراد فتحی مدیرکل زندان‌ها و جمعی از خیرین استانی در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) شهر اردبیل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ستاد دیه با اهدافی مقدسی تشکیل  شده است و در این راستا به مددجویانی کمک می‌شود که دارای نه بر حسب سوء نیت مجرمانه بلکه به دنبال یک اشتباه یا یک غفلت روانه زندان شده‌اند.

نایب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان با اشاره به آمار زندانیان مالی افزود: در حال حاضر 630 محکوم غیرعمد در زندان‌های استان با مبلغ بدهی بالغ بر 90میلیارد تومان  در انتظار آزادی هستند که امیدواریم در جشن گلریزان امسال همانند سال‌های گذشته  با همت خیرین استانی و مدیران دستگاهای اجرایی زمینه آزادی بسیاری از این مددجویان گرفتار فراهم شود.

خدادادی، اظهار کرد: سال گذشته 208 نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد با  با کمک خیرین استان  آزاد شدند که محکومیت  آنها بالغ بر  94 میلیارد ریال  بود که البته از این مبلغ 25 میلیارد و هفتصدو دو میلیون ریال از سوی شکات و طلبکاران گذشت رضایتمندانه اخذ شد.

در ادامه این مراسم، علی مهربان معاون اداری مالی ستاد دیه کشور که به عنوان نماینده ستاددیه کشور در سخنانی گفت: در حال حاضر 15 هزار محکوم جرایم مالی غیرعمد در زندان‌های کشور وجود دارد که این آمار 7 درصد مجموع زندانیان را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: ستاد دیه در سال 69 به منظور کمک به افراد نیازمند و محکومان مالی غیرعمد پایه‌گذاری شد که در مدت فعالیت خود زمینه آزادی نزدیک به 105 هزار نفر از زندانیان مالی غیرعمد را فراهم کرده است.

فتحی، مدیرکل زندانهاو دبیر هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان به عنوان دیگر سخنران این مرایم  بابیان اینکه محکومین مالی رده دوم را از نظر فراوانی جرم به خود اختصاص داده‌اند، گفت:  متاسفانه به علت شرایط بد اقتصادی و رکود و برخی عوامل دیگر اجتماعی جرایم مالی در رده دوم محکومان از نظر فراوانی نوع جرم در زندانهای استان محبوس هستند و این موضوع باید در این ایام نورانی بیش از پیش مورد توجه مسئولان، برنامه ریزان و اصحاب اندیشه و قلم قرار گیرد. چرا که بسیاری از این افراد سرمایه‌های انسانی و ظرفیت مناسبی برای کار، تلاش و رونق اقتصادی دارند.

گفتنی است، در این مراسم معنوی با مجموع کمک‌های اهدایی خیرین، ورزشکاران، مادحین، هنرمندان و مسئولین استانی رقمی معادل 4 میلیارد تومان برای امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری استان جمع‌آوری شد.

انتهای پیام /

۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۳۹
تعداد کلیک: ۱,۷۲۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.