English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

وجود ستاد دیه نشان دهنده رأفت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه زندان‌زدایی سیاست مسئولان قرار گیرد گفت: وجود ستاد دیه نشان دهنده رأفت اسلامی است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در دیدار با رئیس و اعضای ستاد دیه کاشان با بیان اینکه آیات و روایات متعددی در مورد حبس در قرآن ذکر و از معصومان نقل شده است اظهار کرد: تدبیر نظام توحیدی آن است که تا حد ممکن هیچ کس در حبس نباشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه حبس طعم تلخی دارد و این مهم در زمان شاهنشاهی و طاغوت توسط یاران انقلاب چشیده شده است، افزود: انسان موجودی با درک و احساسات و طبیعتا اهل اجتماع و ارتباطات است و تحمل جدایی و زیست به تنهایی را ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی افراد مجرم، جانی، نادان و جاهل هستند، گفت: مدیران و مسئولان جامعه در درجه اول وظیفه حفظ امنیت مردم را به عهده دارند و لذا عطوفت اسلامی شامل افرادی که ماجراجو بوده و امنیت مردم را مختل می‌کنند نمی‌شود.

عضو جامعه مدرسین قم با بین اینکه در برخی حوادث غیرعمد همانند تصادفات و غیره منجر به خسارت جانی و مالی می‌شود، تصریح کرد: سیاست امروز باید زندان‌زدایی باشد در حالی که اگر یک نفر زندان باشد انگار تمامی اعضای آن خانواده زندان هستند و یک خانواده به خاطر جرم یک نفر آسیب زده می‌شود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه اسلام دین رأفت و مهربانی است، ابراز داشت: وجود ستاد دیه در کل کشور نشان دهنده وجود رأفت اسلامی در جامعه امروزی است و امیدواریم این حرکت شما مورد قبول خدای سبحان قرار بگیرد زیرا این کار مبارکی است و تا حد توان باید تلاش کرد.

نمازی با بیان اینکه باید سطح جامعه را بالا ببریم، بیان کرد: عدم ارائه آموزش‌های لازم باعث شده است تا در حوزه رانندگی تلفات جانی بالایی داشته باشیم و وجود بالای 20 هزار کشته در سال گواه این مطلب است و علت این مرگ و میر خاموش نیز عجله است و لازم است در مراکز آموزشی و مذهبی تذکرات لازم در حوزه رانندگی ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه اگر بیماری در جامعه شیوع پیدا کرد باید آن را در نطفه خفه کرد، اذعان داشت: علل بسیاری از جرایم غیرعمد، اختلافات خانوادگی، دیه به علت تصادفات و غیره است و به همین دلیل باید با ارائه آموزش‌های لازم از بروز چنین حوادثی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/

۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۰۸
تعداد کلیک: ۱,۵۳۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.