English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

۹ شهرستان میزبان جشن‌های گلریزان در سیستان و بلوچستان

مدیر ستاددیه سیستان و بلوچستان با تقدیر از همیاری خیرین استان در راستای برگزاری جشن‌های گلریزان ویژه ماه رمضان گفت: امسال در پهناورترین استان کشور 9 شهرستان میزبان آیین سنتی گلریزان هستند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، رحمدل بامری با اشاره به همایش گلریزان شهر زاهدان اظهار کرد: در این آیین معنوی که با پیگیری مجدانه حجت‌الاسلام حمیدی، رییس کل دادگستری استان با حضور خیرین، مسئولین قضایی و جمعی از علمای اهل سنت و تشیع برگزار شد حاضرین مبلغی معادل 7 میلیارد ریال به منظور کمک در امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری این استان به ستاد دیه اهدا کردند.

وی افزود: هر چند این استان به دلیل وسعت مکانی، مشکلات مربوط به کم آبی و بسیاری دیگر از معضلات اقتصادی و اجتماعی از نبود امکانات رنج می‌برد اما به برکت ماه رمضان در تمام  پهنای این استان 900 کیلومتری خیرین بنا به وسع خودشان در راستای آزادی دربندان دردمند تحت حمایت ستاددیه در ماه مهمانی خدا به یاری خاصانه این مجموعه حمایتی می‌پردازند. هر ساله با فرا رسیدن ماه رمضان جشن‌های گلریزان در سیستان و بلوچستان هم به لحاظ عددی و هم به جهت میزان کیفی کمک‌های دریافتی آمار قابل توجهی را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص می‌دهد.

مدیر نمایندگی ستاددیه دیه سیستان و بلوچستان یاد آور شد: علاوه بر گلریزان مرکز استان خیرین خداجوی زابل هم در این ایام نورانی شگفتی آفریدند و در آیین گلریزان این شهرستان هم جالب است مبلغی معادل 3 میلیارد ریال برای آزادی محبوسان واجد شرایط غیربزهکار جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه امسال همانند سال گذشته ۱۹ شهرستان استان میزبان برگزاری این سنت حسنه اسلامی و انسانی خواهند بود، گفت: سال 95 از نظر تعداد جشن‌های گلریزان برگزار شده در سطح شهرستان‌های سیستان و بلوچستان، این استان حایز مقام شایسته‌ای بود؛ به طوری که جز پنج استان برتر قرار داشت.

بامری اظهار کرد: از بدو تاسیس ستاددیه در این استان تاکنون بیش از ۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد به همت نیکوکاران استانی و کشوری طعم شیرین آزادی را چشیده‌اند و امسال هم که آخرین جشن گلریزان ما مربوط به همایش شهرستان کنارک است، امیدواریم به پشتوانه مبالغ اهدایی خیرین در این مراسم زمینه آزادی جمع زیادی از 55 محکوم غیرعمد حال حاضر زندان‌های استان فراهم شود.

انتهای پیام /

۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۳۶
تعداد کلیک: ۱,۷۷۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.