English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک ۷ میلیاردی یاسوجی‌ها به زندانیان جرایم غیرعمد

خیرین در جشن گلریزان یاسوج مبلغی معادل 7 میلیارد ریال برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کهگیلویه وبویراحمد اهدا کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مردم نوعدوست استان کهگیلویه وبویراحمد در همایش گلریزان شهر یاسوج شگفتی آفریدند و در تنها جشن گلریزان این استان در ماه مبارک رمضان مبلغی معادل 700 میلیون تومان برای امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کردند که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. رمضان سال 95 در این آیین سنتی تنها در حدود ۱۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده بود.

ابتدای مراسم، حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در این استان طی سخنانی گفت: شایسته است زندانیانی را که دو 5 میلیون تومان بدهی دارند با معرفی‌ به خیرین، آن‌ها را خارج از فرآیند اداری حمایت نماییم تا آزاد شوند.

وی با تاکید بر اینکه دست خیرین در انتخاب مددجویانی که می‌خواهند آزاد کنند، باید باز باشد، افزود: می‌توان ضمن بهره‌مندی از خیرین کشوری با الویت زندانیان نسوان و کهنسال و سرپرست خانواده بیش از گذشته در امر کاهش جمعیت زندان‌ها همت گماریم و اتکای ما تنها به نیکوکاران استانی نباشد.

در ادامه اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها و نبود فضای کافی برای محبوسان علاوه بر ایراد مشکلات به تمامی افراد دربند بیش از همه برای زندانیان جرایم غیرعمد آسیب‌زا است.

وی افزود: قرار گرفتن زندانیان جرایم غیر عمد در کنار زندانیان جرایم عمدی ممکن است بد آموزی هایی به همراه داشته باشد که این امر در صورت تفکیک این محبوسان و اعمال برنامه‌های فرهنگی و علمی متعدد باز آسیب‌های خاص خودش را به دنبال دارد.

مدیرکل زندان‌های و نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ابقای زندانیان جرایم غیر عمد در زندان که سرپرست خانواده هستند، به مراتب مشکلات بیشتری به همراه دارد که روی آوردن اعضای خانواده در غیاب نان‌آور خانه به شغل‌های کاذب و تکدی‌گری از جمله این معضلات محسوب می‌شود.

جمیاری یادآور شد: هم‌اکنون، تعداد ۳۸۸ زندانی جرایم غیر عمد در این استان وجود دارد که قریب به ۱۵ میلیارد تومان برای آزادی این زندانیان نیاز است.

پیش‌بینی می‌شود ضمن همیاری شکات در گذشت رضایتمندانه از بخشی از مطالبات‌شان با تامین اعتباری معادل ۶.۵ میلیارد تومان تمامی زندانیان جرایم غیر عمد استان کهگیلویه وبویراحمد حال حاضر این استان از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگردند.

برابر آمار در 5 سال گذشته ( بین سال‌های 91 تا 95) میزان کل کمک‌های اهدایی خیرین در جشن‌های گلریزان این استان برابر با یک میلیارد و 530 هزار ریال بوده است که جلب مشارکت‌های مردمی تنها در سال‌جاری معادل 5 برابر کل وجوهات پنج سال گذشته است.

انتهای پیام /

۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۴۴
تعداد کلیک: ۱,۸۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.