English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک ۵۰۰ میلیون ریالی بانوان خوزستانی به زندانیان غیرعمد

بانوان خیّر خوزستانی در راستای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این استان مبلغی معادل ۵۰۰ میلیون ریال را به ستاددیه اهدا کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور ، به منظور آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری آیین سنتی جشن گلریزان بانوان خیر خوزستانی با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان استانداری و جمعی از مسئولین قضایی در شهر اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا، مدیر نمایندگی ستاددیه استان خوزستان گفت: زندانیان جرائم غیر عمد به علت عدم آشنایی با قوانین و مقررات در زمینه‌های مختلف همچون عدم رعایت مقررات رانندگی، عدم آشنایی با قوانین مربوط به چک و سفته در بند زندان حضور دارند که زمینه آزادی این افراد طی تحقیقات به عمل آمده و احراز ناتوانی مالی ان افراد در پرداخت بدهی یا دیه نیازمند یاری خیرین است.

وی افزود: تاکید بر موضوع انفاق به عنوان یک ضرورت می‌تواند بیش از پیش در راستای اصلاح مشکلات اجتماعی و افزایش سلامت جامعه اثر واقع شود. در این زمینه اسلام هم مکرر به آن اشاره کرده و یکی از وظایف مهم افراد در امت اسلامی را دستگیری از افرادی معرفی می‌کند که به دلیل ناتوانی درگیری بسیاری از مشکلات منجمله حبس شده‌اند. همانگونه که خداوند نیازمند و فقیر را با فقر و نداری امتحان می‌کند، ثروتمندان را نیز با مکنت و مال و دارایی آن‌ها می‌آزماید.

آزادی ۴۵ زندانی غیر عمد خوزستانی در 45 روز

هاشم‌نیا با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۹۳ زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای استان حضور دارند، اظهار کرد: طی 45 روز گذشته تعداد ۴۵ زندانی جرائم غیر عمد با همت و تلاش خیرین از بند حبس رهایی یافته‌اند.

وی افزود : در سال گذشته حدود ۳۰۰ زندانی نیازمند جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی ۲۵۱ میلیارد ریال آزاد و به کانون خانواده های خود بازگشتند که گذشت شاکیان با ۸۱ میلیارد و پانصد میلیون ریال در رتبه اول کمکها قرار می گیرد.

انتهای پیام /

۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۳۷
تعداد کلیک: ۱,۷۸۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.