English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ارمغان آزادی برای 104 هزار نفر زندانی غیرعمد در سه دهه اخیر

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای تشکیل این نهاد مردمی 104 هزار نفر زندانی جرائم غیرعمد با مشارکت خیران و گذشت طلبکاران آزاد شده‌اند.

 

به گزارش ستاددیه کشور، سید اسدالله جولایی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر تبریز با اعلام اینکه بیش از 15 هزار نفر به علت جرائم غیرعمد از جمله بی توجهی به قانون، ناتوانی در پرداخت مهریه، نفقه و صدور چک‌ بی محل در زندان‌های کشور گرفتار هستند، اظهار کرد: با برگزاری بیش از 290 جشن گلریزان در طول ماه مبارک رمضان امید است زمینه آزادی بیشتر این محکومان آبرومند فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشن گلریزان در شهریور سال 69 افزود: سی‌امین همایش گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ستاددیه کشور نیز در چهارم رمضان المبارک با کمک‌های اهدایی خیرین و در راس آن‌ها مساعدت 313 میلیون تومانی رهبر فرزانه انقلاب برپا شد.

جولایی با تقدیر از عملکرد طلبکاران و اولیاءدم در گذشت از بخشی از حقوق حقه‌شان یادآورد شد: شکات شریف همواره در خط مقدم اقدام خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قرار داشته و این افراد جزو بزرگترین خیران ستاد دیه به شمار می‌روند. تنها در سال گذشته از بدهی 741 میلیارد تومانی 9 هزار بدهکار آزاد شده از سوی ستاددیه مبلغی معادل 271 میلیارد تومان توسط طلبکاران پرونده‌های خصوصی گذشت شده است.

وی با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرائم، خاطرنشان کرد: بی توجهی به قوانین راهنمایی رانندگی سالانه موجب کشته شدن بیش از 17 هزار نفر و مجروح شدن 200 هزار هموطن می‌شود.

جولایی با بیان اینکه اگر قانون بیمه شخص ثالث اصلاح و اجرا نمی‌شد، در زمان حاضر بیش از 300 هزار راننده در زندان داشتیم، گفت: طبق قانون مترقی بیمه اجباری خسارت وارده شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 20 اردیبهشت سال 95 امروز دیگر کسی بابت تصادف جرحی و فوتی غیرعمد نباید روانه زندان شده و در این محل باقی بماند.

مدیرعامل ستاد مردمی دیه کشور با اشاره به رفع برخی از اشکالات قانون سابق بیمه شخص ثالث اظهارکرد: تا پیش از این ممکن بود به دلیل طولانی شدن روند رسیدگی در یک سال معین و موکول شدن صدور حکم به سال آتی با تغلیظ دیه غیرقابل جبرانی همراه باشیم و فردی بابت همین مابه‌التفاوت مدت زیادی در حبس بماند اما امروز این خلاءها و تمام اشکالات مربوط به ضمانت اجرایی یوم‌الاداء در پرداخت دیه مرتفع شده است.

انتها پیام /

۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۳۵
تعداد کلیک: ۱,۷۱۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.