English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رشد دو برابری جشن‌های گلریزان در استان اردبیل

مدیر نمایندگی ستاد دیه اردبیل گفت: امسال مردم این استان طی برنامه‌ریزی به عمل آمده میزبان 16 جشن گلریزان خواهند بود که این آمار نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، کریم‌الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در سال 95 گفت: ستاد دیه با جذب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در سال گذشته زمینه آزادی تعداد 208 نفر ( 3 زن و 205 مرد) زندانیان جرایم غیر عمد را از زندان‌های سطح استان فراهم کرد که 159 نفر از این محبوسان بابت بدهی مالی، 30 نفر به دلیل مهریه و نفقه و 19 نفر هم به علت ناتوانی در پرداخت دیات ناشی از حوادث رانندگی و کارگاهی روانه زندان شده بودند.

وی افزود: کل بدهی 208 محکوم جرایم غیر عمد 9 میلیارد و 400 میلیون تومان بود که از این مبلغ 2 میلیارد و 570 میلیون تومان از سوی شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده است. در کنار این آمار 50 زندانی نیز با مساعدت مسقیم خیرین و مراجعه به زندان‌ها از بند حبس رهایی بافته‌اند.

محبوبی کل منابع مالی ستاد دیه استان اردبیل از طریق کمک‌های مردمی و خیرین برای آزادسازی زندانیان مالی غیر عمد را در سال گذشته حدود 800 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: 427 میلیون تومان از محل برگزاری  جشن‌های  گلریزان و 372 میلیون تومان هم توسط خیرین به حساب ستاد دیه استان واریز شده است.

محبوبی با تقدیر از همیاری نهادهای ذیربط استانی در برگزاری باشکوه جشن‌های گلریزان در سال جاری افزود: پیش بینی می‌شود امسال با استقبال خوبی که از سوی خیرین شده است 350 تا 400 نفر از مددجویان واجد شرایط، یعنی دو برابر سال گذشته از بند حبس استخلاص پیدا کنند.

وی گفت: امسال از نظر نوع جرایم کیفری، جرایم مالی و غیرعمد در ردیف دوم جمعیت زندانیان قرار گرفته‌اند که این امر در طول 15 سال گذشته بیسابقه بوده است. حال اینکه در سال‌های گذشته محکومین جرایم مالی در ردیف سوم و چهارم بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، یادآور شد: طبق آخرین آمار 621 نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان اردبیل تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد، حدود 350 نفر واجد شرایط مساعدت ستاد دیه هستند که در دو ماهه اول امسال 50 زندانی به کمک ستاد آزاد شده است.

وی کل بدهی 50 زندانی آزاد شده در ماه‌های فروردین و اردیبهشت را یک میلیارد و 412 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: 45 نفر بدهکار مالی، 4 نفر بدهکار مهریه و یک نفر مربوط به دیه (تصادف)بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، از آزادی 33 زندانی جرائم غیر عمد در خردادماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 12 نفر با پرداخت مبلغ 83میلیون تومان ظرف چند روز  آینده آزاد می‌شوندو تعداد  21 نفر جهت بهرمندی از کمک ستاددیه کشور به تهران ارسال شده و پرونده 33 نفر نیز در دست اقدام است.

وی از برگزاری جشن گلریزان در 16 شهرستان و بخش‌های استان اردبیل در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: جشن گلریزان شهرستان اردبیل 15 رمضان، مصادف با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در سالن ولایت اردبیل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

 

۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۰۹
تعداد کلیک: ۱,۶۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.