English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مددجویان جرائم غیرعمد مستحق زندان نیستند

رییس کل دادگستری کرمان در جشن گلریزان ستاددیه این استان گفت: مددجویان جرائم غیرعمد مستحق زندان نیستند و باید نگاه قضایی به آنها تغییر کند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سومین جشن گلریزان شهر کرمان شب گذشته (8 خرداد ماه) با حضور یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان، شهرداران مناطق 4 گانه شهر کرمان ، شهرداران محله‌ها و تعدادی از اعضای هیات امنا، در محل ساختمان شماره 3 استانداری کرمان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، موحد رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امناء ستاد دیه استان در سخنانی گفت: مددجویان جرائم غیرعمد مستحق زندان نیستند و با عنایت به دامنه آسیب‌های اجتماعی ناشی از زندانی شدن، لازم است مجازات جایگزین حبس بیش از پیش مورد توجه مسئولین ارشد قضایی و محاکم صلاحیتدار قرار گیرد تا با رویکرد قضاءزدا و حبس‌زدای قضات این آمار موجود تا حدّ امکان کاهش یابد.

وی افزود: اگر چه حبس به ظاهر تنها برای فردی که در بند است طاقت فرساست اما طبق نظرات کارشناسی شده بیش از این آسیب‌های فردی، خانواده‌های این افراد در معرض خسران و حتی نابودی قرار می‌گیرند. برخی از خانواده‌های این زندانیان، بویژه مددجویان ستاد دیه وضعیت معشیتی و مطلوبی ندارند که این ضریب آسیب‌پذیری بیش از سایر خانواده‌ها این دسته از جامعه را تهدید می‌کند. برای همین منظور شایسته است نگاه به این افراد تغییر کند و فرق بدهکار و بزهکار بیش از پیش مصداق عینی پیدا کند.

موحد با اشاره به آمار محکومان غیرعمد این استان اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد ۲۶۱ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان تحمل حبس می‌کنند که ورود به زندان غالب این افراد که از جمله محکومان مالی غیرکلاهبرداری هستند بیشتر به فقر فرهنگی و نداشتن اطلاعات عمومی کافی مربوط می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از آسیب‌های اجتماعی که آسیب ملی هم به شمار می‌آید همین موضوع جمعیت کیفری زندان‌هاست که استان کرمان در این مورد متاسفانه آمار بالایی دارد که امید است به برکت ایام نورانی رمضان و با همت همیشگی و کمک خیرین در این چنین جشن‌های گلریزان، زمینه استخلاص جمع زیادی از این محبوسان فراهم شود.

در ادامه این مراسم، سید حجت‌الله موسوی‌قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان هم در سخنان کوتاهی با تقدیر از همیاری خیرین استانی گفت: از ابتدای ماه مهمانی خدا تا کنون در دو جشن گلریزان برگزار شده در دیار کریمان، زمینه آزادی 3 مددجو جرائم غیر عمد فراهم شده است.

وی افزود: از مجموع ۲۶۱ مددجو جرائم غیرعمد ۸۶ نفر در زندان مرکزی کرمان و بازداشتگاه موقت حضور دارند که ۳۶ نفر از آن‌ها ساکن کرمان هستند.

انتهای پیام /

۹ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۱۵
تعداد کلیک: ۱,۸۱۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.