English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اصحاب‌رسانه در پیشگیری از جرایم غیرعمد نقش موثری دارند

مدیرکل زندان‌ها و نایب رییس ستاد دیه استان یزد گفت: اصحاب متعهد رسانه در پیشگیری از وقوع جرایم غیرعمد و ممانعت از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها نقش موثری داشته و دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، نشست خبری مسئولین ستاددیه استان یزد و اصحاب برگزار و در این مراسم رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان در سخنانی گفت: ستاد دیه از بدو تاسیس خود در این استان تا کنون به همت خیرین و مساعدت اصحاب رسانه و هنرمندان و ورزشکاران، اقدامات ارزشمندی در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به عمل آورده است که آزادی 1074 محکوم غیرعمد واجد شرایط از سال 83 با مبلغ بدهی بیش از ۶۱۷ میلیارد ریال، موید این توفیقات الهی است.

وی افزود: در این زمینه یکی از اقدامات مهم ستاد دیه تشکیل گروه تخصصی تحقیق بود که با عنایت به اهمیت کمک‌های خیرین در این نهاد مردمی تلاش شده است ریالی به فردی که استحقاق ندارد تعلق نگرفته و در مقابل هرگز مددجویی مشمول بی‌بهره از تسهیلاتی نباشد که خیرین آن‌ها را برای همین منظور در اختیار ما قرار داده‌اند.

نایب رییس ستاد دیه استان یزد با بیان این که شکات همواره در خط مقدم اقدامات آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارند، گفت: در مرحله نخست فرآیند آزادی یک مددجو در این نهاد مردمی با هماهنگی گروه صلح  سازش جلسات متعددی برای اخذ گذشت از اولیاء دم و طلبکاران پرونده‌های خصوی برگزار می‌شود که به صورت رضایتمندانه این افراد از بخش قابل توجهی از حقوق حقه‌شان می‌گذرند. همان طور که از ابتدای تشکیل این ستاد تا کنون ستاددیه استان تاکنون با هدف تسریع در آزادی مددجویان تحت حمایت خود رقمی معادل 355 میلیارد ریال گذشت رضاتمندانه اخذ کرده است.

ذوالفعلی نژاد  اظهار کرد: متاسفانه اکثر جرایم به ویژه جرایم غیر عمد ناشی از فقر فرهنگی و فقر اقتصادی بوده و افراد با عدم آگاهی، اطلاع پراکنده از قوانین و یا نداشتن هزینه نقص فنی در وسایل نقلیه و ایمنی کارگاه‌های گرفتار محکومیت زندان می‌شوند که در مقوله فرهنگی و آگاهی از قوانین، اصحاب رسانه می‌توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

در ادامه اسلام افشون، مدیر نمایندگی استان یزد نیز ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه به دلیل حمایت‌ها و پیشنهادات راه‌گشا در راستای پیشبرد اهداف این ستاد مردمی گفت: در سال گذشته ۱۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان با پرداخت بدهی ۱۲۰ میلیارد ریالی از زندان‌ها آزاد و به دامان خانواده خود بازگشتند که در این زمینه نمی‌توان از نقش خبرنگاران در جلب مشارکت‌های مردمی غافل بود.

وی افزود: امسال نیز با حمایت معنوی و مادی خیرین جشن‌های گلریزان در یزد و ۹ شهرستان تابعه استان برگزار می‌شود که امید است از محل این جشن‌ها زمینه آزادی حداکثری 130 زندانی جرایم غیرعمد حال حاضر این استان فراهم شود.

وی یادآور شد: سال گذشته در ۱۰ جشن گلریزان استان یزد بالغ بر 4 میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای آزادی ۱۲۰ نفر جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام /

۹ خرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۴۱
تعداد کلیک: ۱,۶۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.