English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گلریزانی برای آزادی دو زندانی زن استان خوزستان

گلریزان بانوان نیکوکار خوزستانی به منظور آزادی دو محبوس زن جرایم غیرعمد این استان در تاریخ دوازدهم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، با همکاری اداره کل امور بانوان استانداری خوزستان جشن گلریزان آزادی محکومان غیرعمد با محوریت تامین بدهی 2 بدهکار زن محبوس در زندان‌ سپیدار برگزار می‌شود و مبلغ افزون بر میزان بدهی این زندانیان صرف تامین بدهی دیگر زندانیان استان خواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان به منظور هماهنگی در جهت برگزاری باشکوه این آیین سنتی با سیده فرانک موسوی، مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان، دیدار و در راستای عواقب غیبت زنان به دلیل محکومیت حبس در سخنانی گفت: بدون شک جدا ساختن زنان و مادران از جمع خانواده، آن به به دلیل یک ارتکاب یک جرم ناخواسته و به دور از سوء نیت مجرمانه عواقب تلخ‌تری از غیبت یک مرد به دنبال داشته و دامنه این آسیب هم تنها معطوف به یک فرد یا یک خانواده نمی‌شود بلکه ممکن است سلامت اجتماعی را دچار خدشه و آسیب جدی سازد.

حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا، با اشاره به تاکیدات اسلامی در زمینه دستگیری از مستمندان افزود: زندانیان تحت حمایت ستاددیه و آن‌هایی که در شمار واجدین شرایط احصاء شده‌اند، بدهکاران غیربزهکاری هستند که بر حسب یک اتفاق ناخواسته یا وقوع حادثه‌ای غیرقابل پیش‌بینی محکوم به پرداخت بدهی یا مبلغ یک دیه شده‌اند، اما با همه آبرومندی توانایی پرداخت این محکوم‌به را نداشته و بابت آن روانه حبس شده‌اند.

وی با بیان اقدامات انساندوستانه و خودجوش بانوان این استان در راستای حل معضلات اجتماعی یادآور شد: زنان این استان با دغدغه و ضمن هماهنگی با این نهاد حمایتی همواره موضوع آزادی زندانیان تحت حمایت ستاددیه را پیگیری کرده و از دانشجویان پزشکی گرفته تا مادران خانه‌دار هر فردی و هر گروهی در قالب یک کمپین حمایتی با موضوع فروش غذاهای خانگی یا دیگر اقدامات فرهنگی و هنری عواید حاصل از این کارهای خیرخواهانه خود را به منظور رهایی دربندان آبرومند جرایم غیرعمد در اختیار ستاد مردمی دیه قرار داده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاددیه استان خوزستان ادامه داد: بانوان  یکی از ارکان مهم ترویج و تثبیت ارزش‌های انسانی و اسلامی در جامعه هستند و نه تنها همسران و فرزندان خود را به مشارکت در انجام امور خیریه سوق می‌دهند که خود نیز در این زمینه نقش فعال و پویایی را لااقل در این استان ایفا کرده‌اند.

گفتنی است، همایش گلریزان زنان نیکوکار این استان روز چهارشنبه (17 خرداد ماه) راس ساعت 18 در محل سالن اجتماعات هتل توسعه نیشکر اهواز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

 

۹ خرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۵۶
تعداد کلیک: ۱,۸۷۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.