English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

دیار کریمان میزبان 23 جشن گلریزان است

مسئولین ستاد دیه کرمان در تدارک هستند ماه رمضان امسال به منظور آزادی حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری این استان متولی برگزاری 23 جشن گلریزان باشند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، یدالله موحد رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امناء ستاد دیه  استان در جلسه هیات امنای ستاد دیه استان کرمان گفت: در ماه مبارک رمضان 23 جشن گلریزان در 23 شهرستان برگزار خواهد شد که تمامی این همایش‌ها به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز کرمان پخش خواهد شد.

وی افزود: در کنار دعوت از تلویزیون برای اطلاع رسانی و همیاری در جهت برگزاری مراسم گلریزان، با استفاده از ظرفیت‌ فضای مجازی و بویژه امکانات شبکه‌های اجتماعی هم در تلاش هستیم نماهنگ‌های آموزشی خود را در این ماه برای علاقمندان و مخاطبان ارسال کنیم که برای توفیق در این حوزه نقش ائمه جمعه و جماعات اثرگذار خواهد بود.

در ادامه، سید حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در سخنانی گفت: از ابتدای سال‌جاری تعداد 17 زندانی جرائم غیرعمد با بدهی 5 میلیارد و 600 میلیون ریالی از بند حبس رهایی یافته‌‎اند که از این جمع 9 مددجو از محل کمک‌های مردمی به مبلغ 936 میلیون ریال ، 3 محبوس از طریق تسهیلات اعطایی ستاد دیه کشور با پرداخت مبلغی معادل یک میلیارد و 70 میلیون ریال و بقیه زندانیان هم از محل  پرداخت اعتبارات دولتی بانک‌های عامل در قالب دریافت وام و پرداختی صندوق تامین خسارتهای بدنی از بند زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به کاهش زندانیان دیات در این استان اظهار کرد: از 285 مددجوی جرایم غیرعمد استان در حال حاضر 19 نفر بدهکار دیه و 99 محبوس به دلیل محکومیت‌های مالی در سطح ندامتگاه‌ها حضور دارند که در برابر این آمار متاسفانه زندانیان ناتوان در پرداخت مهریه و نفقه با جمعیتی 140 نفری بیشترین درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان کرمان در راستای حل معضل اجتماعی زندانیان مهریه یادآور شد: جلسات صلح و سازش در شهرستان کرمان هر ماه یک بار و در شهرستان‌هایی چون جیرفت، بم و سیرجان هر دو ماه یک بار با همین رویکرد تشکیل می‌گردد که تاکنون بازخورد خوبی در حل مرافعه و در وهله بعدی کاهش مطالبات زنان از دادخواست مهریه‌های طلایی داشته است.

وی به برنامه ویژه ستاد دیه در برپایی 23 جشن گلریزان گفت: به برکت ماه رمضان اولین جشن را در ارزوئیه و آخرین جشن را هم در 26 ماه مبارک در نرماشیر برگزار خواهیم کرد.

موسوی‌قوام اظهار کرد: با توجه به اینکه سال گذشته زمینه‌ آزادی 238 نفر زندانیان جرائم غیرعمد این استان فراهم شد و آمار مددجویان این ستاد کاهش داشت اما هم‌اکنون متاسفانه به دلیل عدم توجه جدی به ورودی‌های به زندان میزبان 285 نفر زندانی واجد شرایط هستیم.

انتهای پیام /

۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۱۲
تعداد کلیک: ۱,۵۶۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.