English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گلریزان رهایی زندانیان مشهد مقدس برگزار شد

سیزدهمین جشن گلریزان رهایی زندانیان جرائم غیرعمد مشهد مقدس با حضور مسئولین و مشارکت مردم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، این مراسم  با حضور «محمدعلی ساری» معاون ستاد دیه کشور، «رشیدیان» استاندار، حجت الاسلام «شریعتی» رئیس کل دادگستری، حجت الاسلام «نهاوندیان» مدیر کل صدا و سیما، «موسوی» مدیر کل زندانها و سایر مسئولین استان و همچنین مشارکت پرشور مردم نیک اندیش شهر بهشت مشهد مقدس در تالار همایش‌های نور مشهد برگزار شد .
در ابتدای این مراسم شریعتی رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان ضمن تأکید بر کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد به تشریح فرآیند عملکرد ستاد دیه در پروسه آزادی زندانیان پرداخت و گفت : زندانیان نیازمند واقعی از طریق مددکاران ستاد شناسایی می شوند پرونده آنان بررسی شده  و پس از طرح در هیئت مدیره شرایط کمک به این مددجویان مشخص می شود .
وی افزود: اکثر مددجویان حائز شرایط کمک ستاد دیه از طریق تلاش مددکاران جهت اخذ تخفیف از شاکیان، معرفی به بانکهای عامل جهت اخذ وام و خودیاری مددجویان همیاری می شوند و تنها زندانیانی که نیازمند واقعی هستند از محل کمکهای مردمی و بصورت بلاعوض کمک می شوند .
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 475 نفر در زندانهای استان با محکومیت جرائم مالی غیر عمد تحمل حبس می کنند که مبلغی بالغ بر 400 میلیارد ریال برای آزادی آنان نیاز است که امید می رود با همیاری خیرین و تلاش مددکاران این افراد نیازمند از زندان آزاد شوند . 
حجت الاسلام نهاوندی مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی نیز در سخنانی از تولید فیلم سینمایی فرشته با محتوی آزادی زندانیان جرائم نیز در صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی خبر داد و گفت: این فیلم که برگرفته از پرونده یکی از مددجویان تحت پوشش ستاددیه می‌باشد به زودی اکران عمومی خواهد شد .
رشیدیان استاندار خراسان رضوی هم با بر شمردن عواقب مثبت و نتایج حمایت و کمک به زندانیان جرائم غیرعمد ، از برگزاری این مراسم و این گردهمایی ابراز خرسندی نمود و بر دستگیری از افراد نیازمند و ترویج فرهنگ نوع دوستی تأکید کرد .
در ادامه این مراسم معاون ستاد دیه کشور نیز با اشاره به وجود 7800 زندانی جرایم غیرعمد در کشور گفت: بدهی این زندانیان مبلغ 400 میلیارد تومان است.
 محمدعلی ساری در حاشیه «سیزدهمین جشن گلریزان مشهد ویژه زندانیان جرایم غیرعمد» که در تالار نور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم معادل 50 درصد از بدهی این زندانیان را از شاکیان پرونده آنان تخفیف بگیریم.
معاون ستاد دیه کشور ادامه داد: در ماه رمضان امسال 184 جشن گلریزان در کشور برگزار شده است که حسن ختام این جشن‌ها در مشهد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته 7735 زندانی جرایم غیرعمد در کشور آزاد شدند، تصریح کرد: بدهی این افراد مبلغ یک هزار و 800 میلیارد تومان بود که موفق شدیم 64 درصد این مبلغ را از شاکیان تخفیف بگیریم و این افراد با پرداخت 300 میلیارد تومان آزاد شدند.
ساری با اشاره به اینکه در طول پنج سال گذشته بیش از 1000 جشن گلریزان در کشور برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این جشن‌ها مبلغ 76 میلیارد تومان برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد از سوی خیران جمع‌آوری شده است.
در پایان این محفل معنوی «سید منصور عبادی» مدیر عامل ستاد دیه استان خراسان رضوی به تشریح آمار زندانیان جرایم غیر عمد ( دیه و مالی غیرکلاهبرداری) در استان پرداخت و اظهار داشت: 1902 نفر از زندانیان استان به دلیل جرایم غیر عمد در زندان به سر می برند که پرونده آزادی 475 زندانی آماده است که حدود 40 میلیارد تومان برای آزادی این 475 نفر نیاز داریم.
وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون 61 زندانی آزاد شده اند، گفت: بدهی این افراد 4 میلیارد تومان بوده که 1/8 میلیارد تومان را شاکیان تخفیف داده و 200 میلیون تومان را خود زندانیان پرداخت کرده اند ومابقی از طریق منابع مالی استان، کشور و کمک های خیران تامین شده است.
۶ مرداد ۱۳۹۳ ۰۹:۳۰
تعداد کلیک: ۲,۸۲۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • اسماعیل شاهی
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۱۴
  • 0
  • 0
    0

برادرم مرتضی شاهی درزندان وکیل اباد مشهددربنداست شماره زندانی ایشان ۲۳۸۳۲۶میباشدبخاطرنداشتن توان مالی زندانیش به درازاکشیدازشماخواهش میکنم به برادرم کمک کنید


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.